به گزارش ایرنا، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با تبیین موقعیت ممتاز ایران در عرصه هنرهای دینی در جهان اظهار امیدواری کرد جشنواره ملی نقاشیخط در سال های آتی نیز با مشارکت بیشتر هنرمندان در یزد برگزار‌ شود.
عبدالهادی فقهی زاده افزود: هنرمند نقاشیخط توانسته علاوه بر تسلط به خوشنویسی ، با ذوق سرشار خود و بازی با حروف در اشکال مختلف و رنگ های چشم نواز، هدف خود را به مخاطب ارائه کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز با بیان اینکه حدود 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نقاشیخط آیات یزد ارسال شده بود اظهار داشت: با انتخاب داوران، 65 اثر به بخش پایانی و نمایشگاه نقاشیخط آیات یزد راه یافت.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه منتخب آثار جشنواره ملی نقاشیخط آیات یزد هفته گذشته آغاز و تا پایان هفته میزبان علاقه مندان در گنجینه فرهنگ و هنر یزد است.
در این آیین با تقدیر از 2 نوجوان یزدی حافظ کل قرآن کریم به نامهای رضا زارع و جواد محمودی، از محمدرضا صداقت، هادی هنردوست، محمد امین ایمانی راد، ساناز البرزی، مهران بهزادی، رضا هادی زاده، محسن توسلی، نیکو حاجی ابراهیم زرگر و عظیم فلاح به عنوان برگزیدگان جشنواره با لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.
مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ترویج و اشاعه فرهنگ کلام نور، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی مرتبط با آموزه‌های قرآن و عترت، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه کلام وحی، آموزه‌های قرآن و عترت، کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی قرآن با استفاده از زبان و بیان هنر نقاشی خط، ذکر شده است.
موضوع آثار ارسالی به این جشنواره، سیره ائمه اطهار(ع)، صلح جهانی، برادری و مساوات، وحدت، خانواده، مهجوریت قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه‌های قرآنی و اسماء الحسنی، تعیین شده بود.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.