محمد فاتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ابتدای تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی استان 360روستا و هم اکنون تعداد 700 روستا زیرپوشش این شرکت قرار دارند اظهار داشت: علاوه بر روستاها، چهار شهر استان یزد نیز از خدمات آبرسانی شرکت آبفار بهره مند هستند .
وی افزود: از میان روستاهای زیرپوشش، 115 روستا تاسیسات آبی دارد و به 330 روستا نیز آبرسانی سیار انجام می شود.
مدیرعامل آبفار یزد با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای استان از طریق 422 منبع آبی، 380 حلقه چاه و مابقی نیز از چشمه ها و قنوات تامین می شود تصریح کرد: تاکنون 110 منبع آبی خشک شده و 180 مورد دیگر با کاهش آبدهی شدید مواجه اند.
وی با اشاره به کاهش آبدهی و کاهش کیفیت آب در مناطق روستایی استان ادامه داد: هم اکنون در مناطق روستایی شهرستانهای تفت و مهریز با کاهش آبدهی منابع آبی و در سایر روستاهای استان با کاهش کیفیت آب مواجه هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای مقابله با خشکسالی ها و کاهش کیفیت و میزان آبدهی منابع ، آبرسانی به 330 روستای استان از طریق550 دستگاه تانکر ثابت و 16 تانکر سیار انجام می شود.
به گفته فاتحی ، این شرکت با یک میلیون و 600 هزار متر خط انتقال و چهار میلیون و 600هزار متر شبکه توزیع و 102 هزار متر مکعب منبع ذخیره آب، آبرسانی به روستاها را انجام می دهد.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 85 درصد در 21 شهر و بقیه ساکن روستا هستند و 17 شهر استان یزد از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استفاده می کنند.
با توجه به وجود عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان تنها 40 درصد پاسخگوی نیاز مردم است ، بقیه آب شرب شهروندان باید از آب انتقالی تامین شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.