فاطمه سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت ورزش کبدی در یزد 12 سال می گذرد، افزود: برای انجام برنامه های فرهنگی ، اعزام ها و میزبانی مسابقات کشوری به بودجه نیاز است .
وی بدون اشاره به بودجه مورد نیاز هیات کبدی استان ادامه داد: بخش خصوصی و حامیان مالی باید در کنار اختصاص بودجه های دولتی ، هیات را در انجام برنامه های فنی ، آموزشی ، فرهنگی و عمرانی به عنوان رشته ای نوپا و جذاب یاری کنند.
این فعال ورزشی به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان این رشته اشاره کرد و اظهار داشت: 6 پایگاه استعدادیابی کبدی دختران و پسران با حضور مربیان مجرب نسبت به آموزش 800 نفر در یزد و شهرستان های اردکان ، اشکذر و تفت فعالیت دارند.
به گفته سعیدی ، به رغم نوپا بودن رشته در یزد در سال های اخیر استقبال خوبی از ورزش کبدی شده و اگر فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و همچنین سالن اختصاصی وجود داشته باشد نسبت به جذب بیشتر افراد می توان امیدوار بود.
رئیس هیات کبدی یزد به دعوت 2 بازیکن استان به تیم ملی اشاره کرد و این افراد را ، میلاد باقری نسب و ریحانه شیخیان ذکر کرد و از وجود ظرفیت های خوب دیگر برای کسب افتخار در استان خبر داد.
خانم سعیدی یادآور شد: برای گسترش این رشته به برگزاری دوره های آموزشی و انجام مسابقات در پارک های شهر و هماهنگی با مدارس برای تبلیغ و جذب علاقه مندان نیاز است.
وی تعداد ورزشکاران بیمه شده رشته کبدی استان یزد را 350 نفر ذکر کرد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار بیمه شده دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.