عباس یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه 70درصد اعضای پایگاه ها پسر و بقیه دختر هستند، افزود: مربیان در طول سال با ارائه آموزش های نظری و عملی برای دانش افزایی و ارتقای سطح اطلاعات فعالان این رشته تلاش می کنند.
وی ادامه داد: در شهرستان یزد یک مدرسه دایمی تنیس روی میز با عضویت 300 نفر و در سایر شهرستان ها یک سالن اختصاصی برای آموزش ، برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی در این رشته دایر است.
این فعال ورزشی با اشاره به جذابیت تنیس روی میز و دسترسی آسان علاقه مندان این رشته به مکان ها و فضاهای مختلف ورزشی، گسترش آن را با همکاری بخش های مختلف و فرهنگ سازی ضروری دانست و همکاری مردمی را در این ارتباط خواستار شد.
به گفته یزدانی استعدادهای خوبی در این رشته وجود دارد که نمونه آن دعوت از 2 نونهال دختر و یک پسر یزدی برای حضور در تیم ملی است .
وی تاکید کرد: هم اکنون تیم تنیس روی میز دانشگاه یزد به عنوان نماینده استان در لیگ برتر و همچین یک تیم دیگر در لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه های کشور حضور دارد.
وی به اهمیت فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه این رشته اشاره کرد و یادآور شد: آکادمی مجهز تنیس روی میز استان در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با همت خیران و از محل بودجه های دولتی در ورزشگاه شهید نصیری یزد در دست ساخت است.
یزدانی ابراز امیدواری کرد که بهره برداری از این آکادمی و با توجه به موقعیت و امکانات پیش بینی شده بتوان علاوه بر برگزاری مسابقات کشوری و استانی ، میزبانی مسابقات بین المللی را کسب کرد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
هیات تنیس روی میز استان در 10 شهرستان فعال است و افزون بر 500 نفر در این رشته زیر پوشش بیمه ورزشی هستند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.