به گزارش ایرنا ، رئیس تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ابرکوه روز یکشنبه در آیین افتتاحیه بازارچه گفت: با پیگیری این اداره از بهمن ماه سال 1396 مجمع بانوان کارآفرین شهرستان با شعار « هر خانه یک کارگاه » کار خود را آغاز کرد .
ناصر زارع اظهار داشت : بازارچه عرضه تولیدات خانگی و صنایع دستی بانوان می تواند برای عرضه محصولات این قشر تاثیرگذار باشد.
وی افزود : این بازارچه با هدف حل مشکل بازار فروش، حمایت و توانمندسازی فعالیت های اقتصادی بانوان در 14 غرفه دایر شده است.
زارع با بیان اینکه امروز شاهد خلاقیت و نوآوری بانوان ابرکوه در بخش های مختلف محصولات و مصنوعات خانگی هستیم، ادامه داد : در این نمایشگاه انواع محصولات و مصنوعات خانگی شامل انواع شیرینی و ترشی ، خشکبار، زیورآلات و تزیین های دست ساز ، لباس و پوشاک و صنایع دستی ... عرضه شد.
دبیر شورای کارگروه اشتغال شهرستان ابرکوه توجه به اشتغال بانوان را امری ضروری دانست و عنوان کرد: بانوان علاوه بر فعالیت‌های خانگی و با وجود سنگینی آن ، می‌توانند بر اساس سلیقه بانوان و اقتضائات دیگر زندگی تنظیم شوند.
زارع خاطر نشان کرد: انعطاف ‌پذیر شدن فعالیت بانوان و امکان ‌پذیر شدن انجام تمام یا بخشی از فعالیت‌های شغلی در خانه، بانوان را قادر می‌سازد که با آرامش بیشتری میان وظایف خانگی و شغل خود سازش ایجاد کنند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه با تاکید بر اهمیت حمایت از مشاغل خانگی در رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه اضافه کرد: خروجی مشاغل خانگی منجر به رونق تولید کالای ایرانی و ملی است و نوع نگرش به این مشاغل در طرح ملی توسعه آن در راستای کیفی سازی طرح یادشده است.
وی یادآور شد : بازارچه عرضه تولیدات خانگی و صنایع دستی بانوان روزهای چهارشنبه و
پنجشنبه هر هفته از ساعت 18 الی 24 در محل بوستان بانوان دایر است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.