'محمد زاده رحمانی' روز شنبه، در حاشیه نشست اعضای شورای اسلامی شهر بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به گونه های نادر گیاهی و جانوری در کوه حفاظت شده این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ این ظرفیت ارزشمند زیست محیطی و درآمدزا برای اهالی منطقه ضروری است.
وی کوه حفاظت شده بافق را زیستگاه اصلی یوزپلنگ آسیایی خواند و افزود: علاوه بر این وجود بز، کل، قوچ، هوبره و انواع خزندگان، چرندگان و پرندگان کم یاب و گونه های ارزشمند گیاهان دارویی، این کوه را در کانون توجه کارشناسان محیط زیست و گردشگران قرار داده است.
این مسوول به جابجا کردن جاده درخواستی اهالی منطقه سبزدشت بافق و شهرستانهای کوهبنان و راور در استان کرمان از گزوئیه به سیروس آباد اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه جاده گزوئیه از مجاورت کوه حفاظت شده این شهر عبور می کرد با وجودیکه بسیاری از کارهای مهم آن انجام شده بود و فاصله هم نزدیکتر می شد اما کارشناسان مربوطه مسیر را از گزوئیه به سیروس آباد تغییر دادند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته جاده سیروس آباد که جایگزین جاده گزوییه شده با همکاری معادن سنگ آهن مرکزی ایران بافق و چادرملو ساخته می شود.
زاده رحمانی همچنین طرح های در دست اقدام سال جاری شهرستان بافق و مسائل و مشکلات پیش روی این طرح ها را یاد آور شد و بیان کرد: خوشبختانه با همه مشکلات اقتصادی موجود، درچند سال اخیر، اقدامات موثری در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای در این شهرستان انجام شده است.
وی افزود: در حوزه راه های ارتباطی شهرستان از جمله بزرگراه بافق- یزد، این طرح با همه مشکلات و تنگناهای مالی آن، به صورت مستمر در حال پیگیری است و از 11 کیلومتر باقیمانده، تاکنون زیرسازی 10 کیلومتر آن تکمیل از ابتدای مرداد ماه عملیات آسفالت آن نیز آغاز شده است.
او اضافه کرد: در سال گذشته همچنین بیش از 35 کیلومتر ازجاده های روستایی نیز در قالب طرح های مشارکتی زیرسازی و آسفالت شد و امسال هم بهسازی و آسفالت چند راه روستایی دیگر در دستور کار قرار دارد.
کوه حفاظت شده بافق در فاصله 36 کیلومتری این شهر قرار دارد و به گفته هومن جوکار مدیر انجمن یوزپلنگ آسیایی از 100 قلاده شناسایی شده این جانور در محدوده سمنان تا استان یزد، بیش از 30 قلاده یوز اسیایی در این کوه زیست می کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.