در ادامه این یادداشت به قلم امیر شیخعلی شاهی آمده است: کاهش ارزش پول در برابر دیگر ارزهای جهانی، سبب ارزان شدن هزینه ‌های خدمات سفر برای گردشگران می‌گردد که این امر باعث افزایش ورود گردشگر به کشور می‌شود.
بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند در زمانی که اقتصاد کشور در حال رکود است، یکی از مؤثرترین راه‌های موجود جهت خروج از این شرایط، توسعه گردشگری است.
در حالی که کشور در اوضاع نامناسب اقتصادی و رکود به سر می‌برد و در کنار آن شاهد کاهش چشمگیر ارزش پول ملی در برابر سایر ارزهای جهانی هستیم.
یکی از راه‌های مؤثر برون رفت از این شرایط، توجه ویژه به صنعت گردشگری می‌باشد.
یک سال از ثبت جهانی شهر یزد می‌گذرد. اتفاق بزرگی که فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی را برای رشد و توسعه دیارمان فراهم آورد، رونق و توسعه گردشگری یکی از مهم‌ترین فرصت‌ های به دست آمده از جهانی شدن شهرمان بود.
ولی در کمال ناباوری آمارها و گفته‌های مسئولان بیانگر کاهش حضور گردشگران خارجی از یزد می ‌باشد.
با توجه به رکود اقتصادی موجود و کاهش ارزش پول ملی در برابر سایر ارزهای جهانی، توسعه گردشگری می ‌تواند ابزاری موثر جهت مبارزه با رکود و کاهش نرخ بیکاری باشد.
در حال حاضر ثبت جهانی یزد به همراه افزایش قیمت ارزهای جهانی در برابر پول کشور، فرصتی طلایی فراهم نموده تا دیارمان به عنوان بهشت مقصدِ گردشگری برای گردشگران خارجی باشد.
برنامه‌ریزی اصولی و تدوین سیاست ‌های مناسب جهت توسعه گردشگری و قرار دادن این موضوع در اولویت‌های اسناد توسعه شهر، در زمانی که کشاورزی به سبب بی‌ آبی و صنعت و تولید به سبب افزایش نرخ ارز در رکود هستند، می‌تواند باعث سرعت در رشد اقتصاد و خروج از رکود و بیکاری باشد.
در پایان امید است با برداشتن موانع توسعه گردشگری و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری از قبیل اماکن اقامتی، حمل و نقل به‌ ویژه حمل و نقل هوایی، افزایش کیفیت خدمات گردشگری ، امنیت گردشگران، احترام به فرهنگ گردشگران و دادن آزادی‌ های بیشتر به آنان حداقل در اماکن اقامتی، یزد جهانی را به بهشت گردشگران و مقصد سفر آنان تبدیل نموده و شاهد رشد و توسعه اقتصاد دیارمان باشیم.
پایگاه خبری یزد آگاه به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی امیر شیخعلی شاهی فعالیت می کند.
استان یزد 158 رسانه مجوز دارد که از این تعداد 114 رسانه چاپی، 28 رسانه الکترونیک برخط و 16 رسانه الکترونیک غیربرخط هستند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.