به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان پنجشنبه شب در نشست کارگروه سازگاری با کم‌ آبی استان یزد بر تدوین طرح یادشده تاکید کرد و افزود: تامین منابع آبی یکی از نیازها در حل پایدار مساله آب است.
وی با اشاره به موضوع کم آبی در استان یزد اظهار داشت: تمام تلاش برای انتقال آب به استان انجام خواهد شد و در این دوره از مدیریت وزارت نیرو برنامه انتقال بلند مدت آب به استان تدوین و در دستور کار دولت قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: امسال وزارت نیرو در بخش آب و موضوع انتقال آب به یزد این مساله را جمع بندی و پس از تکمیل به استان ابلاغ خواهد کرد.
اردکانیان تصریح کرد: هر اقدامی که برای انتقال آب یزد لازم باشد برای جذب بخش خصوصی و اعتبار انجام می‌ دهیم تا تامین آب یزد عملیاتی شود.
وی افزود: مساله تأمین آب یزد مستلزم تحقق یکسری پایبندی‌های پیش نیاز فرهنگی و اخلاقی است که در استان در سطح بسیار بالایی از پایبندی اخلاقی و فرهنگی وجود دارد.
وزیر نیرو در ادامه بر تدوین طرح «پایداری حیات استان» با مشارکت بخش خصوصی و تمام مسئولان و دست‌ اندرکاران حوزه آب در یزد تاکید کرد.
اردکانیان بر مصرف صحیح منابع آبی تاکید کرد و یادآور شد: بحث مصرف صحیح آب باید طوری در جامعه برنامه ریزی شود که حتی در زمان زیاد بودن این نعمت الهی هم درست و بهینه مصرف شود.
وزیر نیرو ،اصلاح قیمت آب را از دیگر ضرورت‌های اجرایی مدیریت منابع آبی کشور دانست و اظهار داشت: قیمت ها باید طوری اصلاح شود که بخش عمده‌ای از مردم به دلیل صرفه جویی آن را پرداخت نکنند.
وزیر نیرو، امروز به منظور بهره برداری از چند پروژه صنعت آب و برق و شرکت در کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی به یزد سفر کرد.
در سفر وزیر نیرو و هیات همراه به یزد عملیات اجرایی یک نیروگاه 10مگاواتی خورشیدی در مهریز شروع شد و بهره برداری از یک نیروگاه خورشیدی در مهریز و نیروگاه دیگر اردکان آغاز شد و ساخت یک مخزن 10هزار مترمکعبی آب در میبد نیز آغاز شد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.