به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز پنجشنبه در دومین نشست شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان با اشاره به آمار بالای سالمندی در اردکان افزود: برنامه‌ریزی در حوزه‌های سلامت، ورزش، اوقات فراغت، توان‌بخشی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور سالمندان در اجتماع ضروری است.
وی ضمن ابراز خرسندی از تاسیس بنیاد فرزانگان در شهرستان ، وجود چنین مراکزی را زمینه ساز افزایش امید به زندگی و سلامت روحی و جسمی سالمندان دانست و خواستار تدوین برنامه هایی برای مقابله با افسردگی در سالمندان شد.
وی با بیان اینکه حمایت از سالمندان و افزایش آگاهی مردم نسبت به حوزه سالمندی باید نهادینه شود ، لزوم الگوبرداری از بسته های خدماتی متنوع به سالمندان در دنیای مدرن را ضروری دانست .
فرماندار اردکان تاکید کرد: اگر به نیازهای روحی و روانی ، نشاط اجتماعی ، درمانی و اقتصادی سالمندان توجه ویژه شود نشاط اجتماعی در جامعه نیز گسترش می یابد .
مقیمی در ادامه مناسب سازی محیط و معابر شهری را زمینه ساز حضور هر چه بیشتر سالمندان ، معلولان و جانبازان در اجتماع و رشد شکوفایی استعداد هایشان عنوان کرد .
وی در ادامه بر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به سالمندان ، افراد دارای معلولیت و جانبازان و بهبود فضای فیزیکی شهر تاکید کرد و پیشنهاد داد که در محل مجتمع فرهنگی تفریحی در دست ساخت گندله سازی مجموعه ای با تمامی امکانات ویژه این گروه سنی ساخته شود .
فرماندار اردکان از اداره بهزیستی بخاطر جدیت و اهتمام در بازدید از اداره ها و ارائه گزارش ارزیابی شاخص های مناسب سازی اداره ها قدردانی کرد و از مسئولان این اداره خواست تا در اولین فرصت، کارشناس این اداره از ساختمان فرمانداری بازدید و وضعیت مناسب سازی آن را ارزیابی کند تا اشکال احتمالی مناسب سازی آن رفع شود .
رئیس شورای ساماندهی امور سالمندان اردکان خواستار عزم جدی ، دید مثبت و نگاه جهادی مدیران دستگاه ها برای تحقق اهداف مناسب سازی در ادارات شهرستان شد و از روسای دستگاه های اجرایی خواست تا با تلاش، پشتکار و پیگیری، در اولین فرصت، اشکالات طرح مناسب سازی اداره متبوع خود را رفع کنند.
رئیس بهزیستی اردکان و دبیر شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان نیزگفت: براساس بازدیدهای میدانی که از ساختمان های اداری شهرستان صورت گرفته ، هشت درصد از ادارات با کسب امتیاز بالای 25 ، از وضعیت خوبی از نظر مناسب سازی ساختمان برای معلولان و سالمندان برخوردار بودند .
امیرولی عضدزاده افزود: در مجموع 59 درصد اداره های شهرستان با کسب امتیاز بالاتر از 20 وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه داشتند و 12 درصد اداره ها با کسب نمره پایین در این زمینه اصلا وضعیت خوبی ندارند که اقدامات اصلاحی فوری در آنها ضروری به نظر می رسد .
وی افزود : نزدیک به 40 درصد ادارات شهرستان در زمینه مناسب سازی فضاهای اداری ویژه معلولان و جانبازان مشکل دارند و بایستی در این زمینه تجدید نظر کنند.
عضدزاده همچنین از ابلاغ جزئیات امتیازات توسط فرمانداری به دستگاه ها خبر داد و افزود: انتظار می رود بعد از اعلام نتایج به دستگاه ها ، مشکلات موجود رفع شود.
در ادامه شاخص های مناسب سازی فضاهای هر اداره مورد بررسی قرار گرفت و دیگر اعضای به مشکلات بحث مناسب سازی دستگاه های خود اشاره کردند.
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.