به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی 10مگواتی اردکان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) با مضمون اینکه دوست هرکس عقل او و دشمنش جهل و نادانی است، افزود: عقل و جهل مقابل هم قرار نگرفته اند بلکه عقل نقیض عقل است و عقل فراتر از علم قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: ناکارآمدی و برخی سوء تدبیرها، امروز آثارش در کشور هویداست و مردم به این نکته اذعان و اعتراض دارند، یکی از راه های خروج از چرخه معیوب سیاست های ناکارآمد هم پذیرش 'ندانستن'ها و اشتباهات است.
تابش ادامه داد: تصمیم سازان و سیاست گذاران ما باید فرآیند شکل گیری علم مدرن را درک کرده باشند و شجاعت اقرار به نمی دانم و ندانستن را داشته باشند و نگاه شان به اداره جامعه با اتکا به خرد جمعی را سر لوحه کار قرار دهند.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اصلاح ساختارها به منظور روان کردن چرخه مدیریتی در هر سه قوه و مبارزه با فساد و تبعیض و فقر امری ضروری است خصوصا در جامعه امروز که نیاز به مدارا و تحمل و تشریک مساعی در تصمیم گیری ها دارد و باید آیین گفت و گو را به جای حصر و طرد و بداخلاقی جایگزین شود.
تابش تصریح کرد: جذب سرمایه های معنوی و مادی مستلزم اقدامات تعیین کننده و چشمگیر حاکمیت است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بدهی های وزارت نیرو به پیمانکاران، تولید کنندگان برق و تجهیزات صنعت آب و برق مجموعا 102 هزار میلیارد تومان برآورد می شود گفت: با مکانیسم های پیش بینی شده در خوشبینانه ترین حالت حداکثر 12 هزار میلیارد تومان برای پرداخت این بدهی ها تامین می شود.
نماینده مردم اردکان ادامه داد: در این شرایط چاره ای نداریم تا مشارکت بخش خصوصی و مردم را در اجرای طرح ها تسهیل کنیم و از دلسرد کردن سرمایه گذاران پرهیز شود.
تابش همچنین میانگین درصد پوشش جمعیت شهری فاضلاب در کشور را 45 درصد دانست و با بیان اینکه این عدد در شهر اردکان 80 درصد است گفت: طرح فاضلاب اردکان طی ده سال کمتر از 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی به همت بخش خصوصی طی چهارسال تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهری اردکان تکمیل شد.
وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر افزون بر 300 میلیارد تومان در بخش فاضلاب استان سرمایه گذاری شده است تصریح کرد: انجام تعهدات دولت در برابر سرمایه گذاران بخش خصوصی موضوع مهمی است که باید در این شرایط برای پایداری تولید شبکه آب و برق مدنظر قرار گیرد.
امروز با حضور وزیر نیرو طرح تصفیه فاضلاب شهری اردکان و نیروگاه خورشیدی اردکان به بهره برداری رسید .
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.