به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه سه شنبه در همایش اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت استان با اشاره به اینکه دغدغه دینی نسل جوان باید در مراکز آموزشی و دانشگاهی ارتقا یابد، افزود: در یزد ، مردم و مسئولان به مسایل دینی حساسیت دارند ولی در سیستم آموزشی این مساله دیده نمی شود.
وی ادامه داد: بی توجهی به مسایل اعتقادی در بین نوجوانان و جوانان نوعی تهدید و جنگ نرم فرهنگی است و آنها را به سوی ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی سوق می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمنان علیه انقلاب و تهاجم به ارزش های دینی تصریح کرد: مردم و مسئولان با بصیرت و عمل به آموزه های اسلامی در راستای مقابله با اهداف پلید استکبار جهانی اقدام کنند.
ناصری یزدی همچنین به فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی و جذب دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: راه اندازی دبیرستان‌ های معارف اسلامی و تربیت دانش آموزان آگاه در تمامی مباحث مختلف بسیار اثر مثبت دارد.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: نسل جوان امروزه بیش از گذشته در معرض توطئه های فرهنگی و به خصوص فعالیت فرقه‌ ها و نحله‌ های انحرافی قرار دارد.
محمد علی طالبی به اهمیت مساله مهدویت اشاره کرد و افزود: امروز در مقایسه با سال ‌های گذشته توجه به مسایل مهدویت بیشتر است و باید با برنامه های دقیق نسبت به گسترش آن اقدام کرد.
وی تصریح کرد: باورمندی در این ارتباط باید با اقدام مناسب و دقیق در بین مردم و جوانان روز به روز تقویت شود و نهادهای فرهنگی ، آموزشی و رسانه ها در فرهنگ سازی آن موثر است.
در سال تحصیلی 97-96، حدود 240 هزار دانش آموز در هزار و 800واحد آموزشی و حدود 100هزار دانشجو در 60مرکز آموزش عالی و دانشگاه ها مشغول به تحصیل بودند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 20 تشکل فعال در موضوع مهدویت دارد که عهده دار فعالیت های متعدد فرهنگی و آموزشی هستند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.