به گزارش ایرنا ، این بوستان شامل تاسیسات ورزشی ، میز شیشه‌ای تنیس روی میز ، تاب و سرسره و وسایل بازی کودکان ، غرفه رفاهی و عرضه محصولات فرهنگی است.
وجود سیستم نور و صوت ، نیمکت ، آلاچیق و نشیمن ، اتاق کودکان ، نگهبانی ، ساختمان اداری ، نمازخانه و مسیر ویژه دوچرخه‌ سواری در بوستان یادشده برای استفاده بانوان وجود دارد.
شهردار مهریز در آیین بهره برداری از بوستان اختصاصی بانوان این شهر با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می دهند به اهمیت راه اندازی مکان های اختصاصی فرهنگی ، ورزشی و رفاهی برای آنها به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.
احمد آخوندی در حاشیه بهره برداری از بوستان یادشده به ایرنا افزود: از مطالبات بانوان مهریز ساخت پارک اختصاصی بود که با پیگیری شورای شهر و همکاری مردم و مسئولان احداث و به بهره برداری رسید.
هم اکنون در مهریز 10 بوستان اصلی و 20 بوستان عمومی در سطح شهر وجود دارد که وسعت آنها 50 هکتار است که مهمترین آنها می توان به پارک گلستان ، کوثر ، غدیر ، بهمن ،سرو ، توتستان و منطقه کوه ریگ اشاره کرد.
مهریز که بنای آن را به مهرنگار، دختر انوشیروان ساسانی نسبت می دهند با 600 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی و باغ های زیبا و فراوان به باغشهر استان یزد معروف است و به خاطر داشتن آب و هوای مناسب و مناطق ییلاقی در طول سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از مناطق مختلف کشور به خصوص یزد است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و نیمی از جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.