محمدرضا صحتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها در سال 1397 ،965 مگاوات نیاز مصرف در بخش توزیع پیش بینی شد که با مشارکت صنایع و کشاورزان ، پیک بار در بخش توزیع 851 مگاوات به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه با وجود اینکه کمبود تولید برق در استان وجود ندارد، افزود: با این حال برای پایدار نگهداشتن شبکه سراسری و برخورداری همه هموطنان از برق، مدیریت بار شبکه تا کاهش دما ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد یادآور شد: با هر درجه افزایش دمای هوا در کشور ،یکهزار و 500 مگاوات به مصرف برق اضافه می شود به همین دلیل ، مدیریت بار شبکه در بازه های زمانی یک ساعت برای مشترکان برنامه ریزی شده است.
وی افزود : 47 درصد سهم پیک بار استان مربوط به شهرستان یزد است، این در حالی است که 70 درصد مشترکان استان صنعتی هستند و در مرحله بعدی مشترکان خانگی قرار دارند.
این مسئول تصریح کرد: یزد ، جزو استان های با کمترین میزان خاموشی در کشور است اما در یک مقطع کوتاه و به دلیل ضرورت و با توجه به افزایش دما و نیاز کشور ، مدیریت بار با برنامه روزانه و زمان بندی شده به مشترکان اعمال می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با بیان اینکه 21 هزار مگاوات از انرژی مصرف کشور که معادل مصرف چهار کشور همسایه است ، مربوط به سیستم سرمایشی است، تاکید کرد: برق مشترکان استان از 275 خروجی پست فوق توزیع تأمین می شود و بار کل استان به صورت لحظه ای در دیسپاچینگ رصد می شود.
به گفته صحتی بیشترین پیک بار استان در ساعت های 12 تا 16 اتفاق می افتد ،اگر مشترکان تنها 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند ، شرایط برای متوقف کردن برنامه های مدیریت بار فراهم می شود.
هم اکنون استان یزد 645 هزار مشترک برق دارد که 81.2 درصد آنها خانگی، 2.3 درصد عمومی، 1.4 درصد کشاورزی، 1.7 درصد صنعتی و 13.4 درصد تجاری است.
از چندی قبل با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ، اعمال خاموشی روزانه در مدیریت بار برق استان در حال اجراست .
مصرف انرژی الکتریکی در فصل تابستان 2 برابر زمستان است که با 10 درصد صرفه جویی مشکل خاموشی استان یزد رفع خواهد شد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.