به گزارش ایرنا ، محمدرضا تابش روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی نخبگان و فعالان صنعت اسب در شهر یزد افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این ظرفیت ایجاد 100هزار شغل در کشور را دارد.
وی افزود: برای صیانت از سرمایه گذاری مردم در این صنعت باید خود آنها تصمیم گیر باشند و فدراسیون سوارکاری ، مساله آموزش و وزارت جهاد کشاورزی فقط وظیفه حاکمیتی داشته باشد.
نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی ، اتکا به ذخایر ژنتیکی موجود کشور ، توجه به ظرفیت های بخش خصوصی در سرمایه گذاری و پرهیز از تنگ نظری ، تثبیت نژادهای خوب و صنعتی کردن پرورش و نگهداری اسب را از راهکارهای حل مشکلات صنعت اسب عنوان کرد.
تابش با تأکید بر لزوم احیای حس خودباوری در مردم و میان پرورش دهندگان این حیوان و دوری از منافع فردی تصریح کرد: باید با تجاری و صنعتی کردن این صنعت زمینه رشد آن را فراهم کنیم.
نماینده مردم استان یزد در مجلس با اشاره به وجود 220باشگاه سوارکاری با 6 هزار و 870 رأس اسب و سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی آن در استان یادآور شد: اگر ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد با صنعت اسب پیوند زده شود در تجاری سازی هم موفق خواهیم شد.
اولین گردهمایی هم اندیشی انجمن های نژادی و پرورش اسب کشور عصر روز چهارشنبه با حضور جمعی از فعالان این صنعت و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در شهر یزد آغاز شد.
در این همایش 2 روزه ، پرورش دهندگان اسب های نژاد عرب، ترکمن ، کرد ، کاسپین و دره شوری از استان های بوشهر، خوزستان، گیلان ، اصفهان ، کرمانشاه ، کرمان، خراسان شمالی ، جنوبی و رضوی، البرز ، تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، قم و یزد حضور دارند.
بررسی نقاط قوت و ضعف پرورش صنعت اسب و راهکارهای تقویت بخش خصوصی به ویژه توسط انجمن ها و صنوف از اهداف اصلی این گردهمایی است.
این همایش به میزبانی کانون اسب اصیل عرب یزد و با حضور مدیران و اعضای انجمن حفاظت از اسب کاسپین ، انجمن نژادی اسب کرد ، انجمن صنفی پرورش دهندگان اسب کشور و شرکت تعاونی تولید و پرورش اسب ترکمن خراسان شمالی برگزار می شود.
استان یزد 300 باشگاه سوارکاری و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب دارد که شهرستان اشکذر کانون پرورش این حیوان در استان است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.