به گزارش ایرنا ، محمدحسین ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توصیه کرد که آنها در پیشگاه الهی توبه کنند، چنانچه رضایت مردم را جلب نکنند و اموال آنها را پس ندهند، طبق قانون شدیدا با رباخواران برخورد خواهد شد.
این مقام قضایی از شهروندان ابرکوهی خواست ، برای دریافت پول‌ و اموال خود از رباخواران شکایت کنند و اسامی آنها را به دادگستری ارایه کنند.
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه تصریح کرد: طبق دستور صریح قرآن هدف اصلی تشویق افراد به امر به معروف و نهی از منکر و توبه است.
وی اظهار کرد: به این افراد فرصت توبه داده شد، تا زمانی که پرونده شان به محاکم قضایی ارجاع نشود ‌و شاکی شکایت نکند فرصت توبه دارند.
ابراهیمی یادآورشد: در غیر این صورت بر حسب اطلاعاتی که از برخی بنگاه های فروش خودروهای سنگین که درگیر این امر هستند و به نوعی واسطه میان ربا گیرنده و ربا دهنده بودند،با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد.
وی یادآور شد: مدارک معتبری از این افرد در دست است و طبق قانون واسطه نیز مجازات ربا دهنده را دارد لذا به این افراد توصیه می شود از رفتار خودشان دست بردارند که در غیر این صورت سخت ترین برخورد قانونی در انتظار آنهاست.
ابراهیمی با اشاره به اینکه ربا یکی از جرایم مهم ارتکابی در ابرکوه است، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می شود اگر از فعالیت فرد ربا خوار آگاهی دارند می‌توانند همراه با ادله و مستندات موجود، به دادسرای عمومی و انقلاب مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.
وی عنوان کرد: دادستانی آماده دریافت گزارش‌ ها، انتقادها و پیشنهاد‌های مردمی است ، لذا با نصب صندوقی در دادگستری ، همشهریان می‌توانند نام نزول‌ خواران و مزاحمان به نوامیس مردم را اطلاع رسانی کنند.
این مقام قضایی همچنین به راهکارهای جلوگیری از سرقت احشام اشاره کرد و گفت: سرقت دام با توجه به تلاش و پیگیری نیروی انتظامی و همکاری مردم 70 درصد کاهش یافته است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.