به گزارش ایرنا محمدحسین صباغی روز چهارشنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنای استان یزد افزود: ایجاد سرپناه و خانه برای هرفرد درجامعه یک دغدغه مهم است اما متاسفانه این سرمایه مهم به دلیل عدم دانش عمومی و نداشتن مدیریت فنی و مهندسی به سادگی هدر می رود .
صباغی با بیان اینکه اگر مردم به همان اندازه که برای تزئین وتجملات داخلی ساختمان دغدغه دارند به استحکام آن هم بها می دادند امروز در کشور هر زلزله ای که اتفاق می افتاد درفاجعه ازدست دادن سرمایه مالی و جانی اندوهگین نمی شدیم گفت:صنعت ساختمان بعنوان صنعتی که سرمایه مردمی و منابع ملی به لحاظ مصالح را دربردارد باید بیش از این مورد توجه همه آحاد جامعه و مسئولین،شورا ، شهرداری و نظام مهندسی قرار گیرد .
وی با اشاره به معماری وسازه های ایرانی ها درطول تاریخ گفت: در شهرستان میبد با بیش از 700 هکتار بافت تاریخی که هنوز زندگی درآن جریان دارد و در نارین قلعه با تاریخ هفت هزار سال قدمت، نگاه علم مهندسی ومعماری وجوددارد که شاخص وجذاب است؛ اما امروزبا وجود پیشرفت های علم مهندسی ،ساختمان سازی ما هیچ هویتی ندارد و هیچ میراثی برای آیندگان نداریم .
رئیس نظام مهندسی میبد تصریح کرد: یک زلزله علاوه برتخریب ساختمان ها وگرفتن جان تعداد زیادی مردم به منابع ملی وشبکه های گاز و برق و آب و فاضلاب خسارت وارد می کند که سالها باید به جبران آن پرداخت.
وی با بیان اینکه متاسفانه درصنعت ساختمان فرهنگ سازی اتفاق نیفتاده است گفت: همین امرباعث شده است امروز درصنعت ساختمان نه تنها دستاوردجدیدی نداشته باشیم بلکه دستاوردهای قبلی را هم ازبین ببریم .
صباغی تصریح کرد :وظیفه ماست که نسبت به اقلیم وشرایط منطقه خودمان برای ساخت و ساز ،به مردم نقشه و الگو و نما بدهیم .
وی پدیده ساخت وسازهای غیرمجاز و بدون پروانه، پیروی نکردن از اصول فنی و مهندسی ساخت و ساز را بعلت نداشتن برنامه درجامعه عنوان کرد وگفت :وقتی پیچ وتاب های برخی ادارات منبع کسب درآمد باشد طبیعی است که ساخت وساز ها وصنعت ساختمان به یک آسیب بزرگ تبدیل می شود و ظهور ساختمان های نوپا وجدید باعث ناهمگونی به ویژه دربافت های تاریخی خواهد شد .
صباغی گفت: همه ما به ازای هرساختمانی که دریک زلزله خراب می شود مسئولیت داریم ونقش صدا وسیما و خبرگزاری ها در زمینه فرهنگ سازی در ارتقاء شاخص های ساخت و ساز مهمتراست تا مسئولین هم بیشتر با این موضوع درگیر شوند .
وی تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا بعنوان یک رسانه تاثیر گزار در بین رسانه ها و خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند در فرهنگ سازی صنعت ساختمان نقش مهمی داشته باشد.
وی با اشاره به سرعت انتشار خبر در خبرگزاری ایرنا تصریح کرد:همواره سرعت، صحت و بی طرفی از ویژگیهای خبرگزاری ایرنا بوده است به طوریکه اخبار ایرنا بعنوان منبع خبر در سایر رسانه ها استفاده می شود.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.