به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نخستین کاری که در این حوزه انجام شد بخش‌های عمرانی و دستگاه‌های خدمات ‌رسان برنامه محور خواهند بود.
وی با بیان اینکه امسال بودجه عمرانی استان بر اساس برنامه تخصیص یافت ، افزود: 40 درصد اعتبار بخش عمرانی برای اشتغالزایی هزینه خواهد شد به عبارتی منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی خواهد شد.
معاون استاندار یزد در ادامه به اولویت های استان در بخش آب ، گاز ، میراث فرهنگی و سرمایه گذاری ها در حوزه های راه و بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست برنامه‌ محوری تخصیص اعتبار، با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری روستایی در 21 بخش برای شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌ ها در روستاها اقدام شده است.
صادقیان در مورد برنامه های حوزه آب استان با اشاره به اینکه هفته ای 2 نشست در حوزه معاونت عمرانی تشکیل می شود ، اضافه کرد: در این خصوص در چهار ماه گذشته 12 جلسه سازگاری با کم‌آبی برگزار شد که 90 مصوبه ها در رابطه با حوزه تامین و مدیریت مصرف آب بود ضمن آنکه طرح‌های حفاظتی خوبی در باره آب انتقالی ارایه شده است.
وی از پیگیری موضوع سرچشمه خط دوم انتقال آب به استان در قالب کارگروهی در وزارتخانه نیرو خبر داد و گفت: خط سوم انتقال آب از خلیج فارس و خط چهارم انتقال آب از دریای عمان در حال پیگیری است.
وی در باره عملکرد استان در حوزه آب های ژرف هم اظهار داشت : با توجه به نتیجه بخش بودن چاه ژرف در زابل به عنوان اولین مورد در کشور طرح مطالعاتی آب‌های ژرف در استان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.
معاون استاندار یزد با اشاره به کاهش 426 میلیون مترمکعب مصرف آب کشاورزی استان تا سال 1400 خاطرنشان کرد: هم اکنون افت سالانه سطح آب های زیرزمینی 50 تا 100 سانتی‌متر است ضمن آنکه طرحهایی همچون استفاده از وسایل کاهنده مصرف در بخش خانگی و بازچرخانی و استفاده از پساب در حوزه صنعت را دنبال می کنیم.
صادقیان ، ایجاد مخازن متعدد ذخیره آب ، حفر 25 حلقه چاه اضطراری جدید برای تامین آب شرب یزد در مواقع بحرانی با شناسایی آب های قابل شرب بخش کشاورزی را از دیگر فعالیت ها برشمرد .
وی در باره وضعیت گازرسانی به استان با اشاره به برخورداری حدود 97 درصد جمعیت استان از نعمت گاز و ‌آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای دهستان میانکوه مهریز عنوان کرد: هم اکنون 21 شهر و 84 درصد روستاهای استان گاز دارند و امیدواریم با اجرای طرحهای مختلف همه مناطق استان گازدار شود.
وی با اشاره به نبود زیرساخت های مناسب در حوزه گردشگری یزد تصریح کرد: برای حل این مشکل ، بخش خصوصی برای اجرای 27 طرح گردشگری 180میلیارد ریال درخواست وام کرد.
معاون استانداری یزد در باره وضعیت میراث فرهنگی هم یادآور شد: سال گذشته تهیه 220 پرونده ثبت ملی بناهای تاریخی استان در دستور کار بود و برای سه ماه اول امسال 68 اثر برای ثبت ملی شناسایی شد.
همچنین این مسئول در باره فعالیت های بخش راه و راهداری بیان کرد: ساخت آزاد راه تهران – بندرعباس که 270 کیلومتر آن در محدوده استان قرار دارد مهمترین طرح این بخش است که در سه فاز نایین – اردکان، اردکان - مهریز و مهریز – انار تعریف شد که امیدواریم با سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به یزد مشکلات بودجه ملی این طرح هم حل شود.
وی ادامه داد: امسال همچنین ساخت 27 کیلومتر راه مشارکتی روستایی در استان ، ادامه روکش آسفالت راه زرند – بافق، 12 کیلومتر راه یزد – طبس، قطعه نهایی راه یزد – بافق ، آغاز عملیات اجرایی کمربندی جنوب شرقی خاتم و محور اسفندآباد – صفاشهر در ابرکوه و عقد قرارداد راهداری برای انجام روکش آسفالت 100 کیلومتر از راه‌ها در دستور کار قرار دارد.
صادقیان فعالیت دیگر حوزه عمرانی را طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: این طرح با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریالی بافت‌های تاریخی، فرسوده و ناکارآمد شهری را هدف قرار داده و بیانگر تغییر نگاه دولت از خارج از شهرها به بازسازی بافت درون شهرهاست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه هدف طرح بازآفرینی شهری ، ساماندهی و ایمن‌سازی این مناطق و تامین نیازهای جدید مسکن و اشتغالزایی و رفع بیکاری است ، تاکید کرد: در این طرح90 محله در شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 48 محله واجد شرایط شناسایی تشخیص داده شد که در فاز نخست در پنج محله در قالب پنج سال 2 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.
صادقیان در باره عوارض معادن استان هم اظهار داشتت: یک درصد برای آلایندگی معادن و یکی درصد هم بابت درآمدهای هر معدن می بایست به استان اختصاص یابد ولی علاوه بر اینکه معدنکاران حضور ندارند ، اطلاعات مناسبی هم از معادن نداریم.
وی در باره حل مشکلات رانندگان اظهار داشت: امروز سامانه ای برای رصد توزیع لاستیک رانندگان حمل و نقل استان در سازمان راهداری ایجاد شد و هر راننده می تواند با کارت هوشمند خود ، این کالا را خریداری کند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.