به گزارش ایرنا ، سید محمد رستگاری، روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی پیاده روی اربعین حسینی افزود: برپایی موکب برای نخستسین مرتبه توسط مردم مومن مهریز کاری ارزشمند است و باید همه برای انجام آن همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه اساس کار، مردمی و خودجوش است ادامه داد: دستگاه های اجرایی در حد وسع و امکاناتی که در اختیار دارند برای عملی شدن این برنامه مذهبی و فرهنگی مورد نیاز اقدام کنند.
همچنین امام جمعه مهریز با اشاره به اهمیت برپایی موکب اربعین حسینی گفت: از نشانه های انسان با ایمان طبق فرمایش امام حسن عسکری (ع) ، زیارت اربعین است.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: باید مردم مومن و خیران در کنار دستگاه های اجرایی برای برپایی موکب مناسب و بار عایتصرفه جویی به انجام وظفه مشغول شوند.
در این جلسه فرآیند و مشکلات برپایی موکب اربعین شهرستان مورد بررسی قرارگرفت ومقرر گردید ظرف مدت یک هفته آینده نظرها ارائه ، بررسی و همراه با نحوه اجرا ونقش ارگان ها در این امر جمع بندی شود.
ارائه گزارش توسط مسئولان موکب و برنامه های ستاد عتبات عالیات مهریز در آیین پیاده روی اربعین حسینی از دیگر مباحث این جلسه بود.
پیاده‌ روی اربعین همه ساله در چهلم شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان با حضور گسترده مسلمانان از نجف اشراف تا کربلای معلی برگزار می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.