رئیس اداره بهزیستی میبد از افتتاح چند پروژه به مناسبت هفته بهزستی در این شهرستان خبر داد و گفت: ازجمله این پروژه ها مرکز مشاوره ،طرح تحقیقاتی خانواده های 2معلولیتی و سه ساختمان مراکز توانبخشی است .
سیدمحسن فلاح برنامه های اردویی و فرهنگی ،دیدار با امام جمعه ، فرماندار و بازدید از مراکز توانبخشی و حمایتی را از جمله دیگر برنامه های برشمرد .
وی افزود: هفته بهزیستی فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در راستای خدمات رسانی این اداره در ابعاد مختلف است .
به گفته وی شعار امسال بهزیستی ،صیانت اجتماعی با رویکرد توسعه بهتر زیستن برای آحاد جامعه است .
ص. ا/ 2047/
**
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز به کار دبیرخانه استانی جام باشگاه‌ های کتابخوانی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: قرار است برنامه های این رویداد در طول سال با جدیت پیگیری شود. .
مجید جوادیان زاده افزود: این طرح با هماهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی در استان ها قرار است امسال به صورت کشوری و در همه شهرها و روستاهایی که مستعد اجرای این طرح هستند، اجرا شود.
وی اضافه کرد: این طرح در استان یزد در 12 شهر و بیش از 50 روستا برگزار می شود و همزمان با آغاز به کار دبیرخانه این باشگاه در استان شعاری با عنوان «یزد شهر جهانی، هزار باشگاه دانایی» در نظر گرفته شد.
جوادیان زاده افزود: این طرح جامعیت لازم را دارد و در پنج رده سنی از پیش دبستانی تا مقطع متوسطه را شامل می شود.
وی ادامه داد: به همین منظور چندین کارگاه آموزش تربیت مربی جهت آشنایی با شیوه نامه جام و همچنین یادگیری اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقه مند برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در این ارتباط هر باشگاه باید حداقل 12 عضو داشته باشد و با ثبت هزار باشگاه در استان، 12 هزار کودک و نوجوان در طرح شرکت می کنند.
وی بیان کرد: سعی می کنیم در آینده این کار به صورت وسیع تر انجام و تعداد بیشتری از دانش آموزان، کودکان و نوجوان را شامل شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در هر شهرستان حداقل سه روستا باید برای اجرای این طرح معرفی شود.
جوادیان زاده افزود: اعضای باشگاه ها می توانند در بخش مسابقه طرح که شامل نامه ای به نویسنده، فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه است نیز شرکت کنند و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در هر بخش پنج اثر برگزیده خواهیم داشت.
وی ادامه داد: ویژگی های دیگر طرح این است که اعضای باشگاه می توانند کتابهای مورد نظر خود را با 50 درصد تخفیف از کتابفروشی های منتخب تهیه کنند.
در سالهای 1392 تا 1396 مجوز انتشار یکهزار و 168 عنوان کتاب در استان صادر شده است.
7532/ 2047/
**
تعدادی از زنان و دختران شهرستان میبد امروز به مناسبت 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب ،که به روز عفاف و حجاب نامگذاری شد؛ درمصلی آیت الله اعرافی در دفاع از ارزشهای حجاب اسلامی گرد هم آمدند.
حجت الاسلام برزگر یکی از روحانیون حوزه علمیه میبد در این گردهمایی گفت: مساله حجاب قبل از اینکه اسلامی باشد مساله انسانی است .
وی با بیان اینکه حجاب البته اختصاص به زن ندارد مرد هم باید پوشش خود را رعایت کند افزود: از اینکه در مقوله حجاب بیشتر به حجاب زنان تاکید می شود به دلیل اهمیت خلقت و رتبه زن است که به مراتب از مرد در رتبه بالاتری قرار دارد .
کارشناس مذهبی تصریح کرد:حجاب یک مساله اجتماعی است و اینکه بعضی ها حجاب را با نماز مقایسه می کنند اشتباه است چرا که نماز مقوله فردی اما حجاب مقوله اجتماعی است .
وی برای تبین بیشتر مقوله حجاب یادآور شد:رعایت حجاب مثل نشستن جمعی در کشتی است که یکی بخواهد محل نشستن خود را سوراخ کند و اگر آب وارد کشتی شود همه را غرق می کند .
حجت الاسلام برزگر تاکید کرد :حجاب در جامعه برای این نهادینه می شود که انسانیت زن در جامعه حفظ شود زنی که بدون حجاب بخواهد ظاهرشود قطعا مورد نگاه آلوده مردان غریبه قرار می گیرد و فرصت پیدا نمی کند حضور انسانی و فعال خود را در جامعه نشان دهد .
وی افزود: همانطور که شیطان در اولین مرحله حضرت آدم و حوا را ترغیب کرد با خوردن میوه ممنوعه عریان شوند الان هم شیاطین انس مثل غرب و آمریکا می خواهند زنان مسلمان و عالم را با همان سنت شیطانی عریان و به مقاصد شوم خود برسند.
ص.ا/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.