ورزش به دلیل وجود مخاطبان زیاد، می تواند روشی جذاب و مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت، بخصوص برای نوجوانان و جوانان باشد.
فعالیت های تربیت بدنی و ورزش با جبران ضعف ها و حفظ تندرستی، موجب آماده سازی جوانان برای زندگی بهتر و فرصتی مناسب برای مصون سازی آنها در برابر مشکلات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی است .
غنی سازی اوقات فراغت با عنایت خاص به تربیت بدنی در عصر پیشرفت تکنولوژی ، موجب نشاط ، سلامتی ، ارتقای روحی و جسمی ، پیشگیری از بیماری ها ، مهارت آموزی ، کمک به اقتصاد بخاطر آمادگی جسمی و قوی شدن آن است.
فعالیت های خوبی در خصوص اوقات فراغت با رویکرد تربیت بدنی در یزد انجام شده ولی بخاطر اهمیت موضوع و نوع مخاطبان باید توسط دستگاه های مسوول و با همکاری مردم و بخش خصوصی بر ارتقای آن افزود.
در این خصوص جمعی از خانواده های یزدی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه فعالیت های ورزشی نقش اساسی در جذب نسل جوان و غنی سازی اوفات فراغت آنها دارد به ضرورت برنامه ریزی و اقدام های جدی توسط متولیان امر تاکید کردند.
یکی از شهروندان یزدی گفت: هم اکنون در اکثر مناطق استان و شهر یزد کلاس های مختلف ورزشی توسط بخش خصوصی و نظارت دستگاه های اجرایی برای رده های مختلف سنی برگزار می شود که باید بر کیفیت آنها افزوده شود.
حسینعلی ترابی افزود: تقویت بعد نظارتی ، بهره گیری از مربیان مجرب و فراهم نمودن امکانات مورد نیاز در کلاس های ورزشی نه تنها در فصل تابستان و تعطیلی مدارس که باید سالانه مورد توجه قرار گیرد.
فاطمه رضایی هم گفت: برخی سازمان ها و موسسه ها قبل از تعطیلی مدارس با تبلیغات گسترده نسبت به معرفی خود برای جذب مخاطبان اقدام می کنند ولی در طول برگزاری دوره جدیت لازم بر اساس قول های اولیه خود را ندارند.
وی اظهار کرد: باید نظارت عالیه بر کلاس های ورزشی، روز به روز بیشتر شود تا آنها در عمل به وظایف خود در طول دوره ای که فعالیت ها ادامه دارد جدی و مسوولانه اقدام کنند.
این بانوی یزدی با اشاره به تهدید نرم دشمنان علیه جوانان تصریح کرد: هرگونه فعالیت در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بخصوص با رویکرد تربیت بدنی کاری لازم و باید توسط دستگاه های مسوول نظارت و تقویت شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: یکی از ماموریت های مهم این اداره کل که مورد تاکید وزارتخانه متبوع قرار گرفته ، برنامه ریزی و سیاسیتگذاری برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان بر اساس اهداف نظام و دولت است.
احمد طالبی افزود: در این خصوص همه ساله با همکاری هیات های ورزشی ، تشکل های جوانان و همچنین با امضای تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای خدمت به نسل جوان و جذب بیشتر آنها به فعالیت های ورزشی اقدام می شود.
این مسوول تصریح کرد: در تابستان امسال، افزون بر 400 کلاس فرهنگی و ورزشی در 10 شهرستان استان ، برگزاری مسابقه های ورزشی و حمایت و تقویت 37 تشکل مجوز دار جوانان فعال در فعالیت های ورزشی از اهم اقدام های انجام شده برای تحقق هدف است.
طالبی گفت: برگزاری جشنواره های مختلف با رویکرد عنایت به برنامه های ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت اقشار گوناکون مردم و به خصوص جوانان در محله ها نیز با جدیت در سطح استان انجام می شود.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: از راه های مهم پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در میان جوانان ، برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی با رویکرد تربیت بدنی است که در استان فعالیت های خوبی به عمل آمده است.
مسعود شریعتی افزود: نداشتن موازی کاری بین دستگاه های اجرایی در برنامه ریزی و اجرایی برنامه های اوقات فراغت و همچنین علمی بودن طرح های فرهنگی و ورزشی برای رسیدن به اهداف متعالی بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان در تمام مناطق همواره به صورت منظم و مستمر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را با سیاستگذاری ، برنامه ریزی ، جلب مشارکت خیران و بخش خصوصی و واگذاری امور به تشکل های مردم نهاد انجام می دهد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.