در ادامه این مطلب به قلم سیدحسین سعیدنامه آمده است: پس پیروزی را می توان به پیروزی آنی و پیروزی بلند مدت تقسیم بندی نمود چرا که یک پیروزی آنی شاید بتواند ما را خوشحال کند ولی قطعا برای خوشبختی ما کافی نیست.
البته تعبیر من از کلمه پیروزی همان موفقیت است و موفقیت را اگر بخواهم در فرهنگ لغت خود بیشتر توضیح دهم باید عرض کنم که همان چیزی برای هرکسی موفقیت به حساب می آید که برای آن برنامه ریزی و تلاش می کند و حاضر است به پای آن حتی هزینه هم پرداخت کند.
حال این هزینه می تواند مادی باشد یا حتی معنوی و احساسی
اصولا در دنیای امروز ما آدم ها هیچ چیزی بدون هزینه به دست نمی آید و چه بسا هزینه یک شکست می تواند از یک موفقیت به مراتب کمتر باشد و اصطلاحا با صرفه تر باشد که شکست بخورد تا موفق شود.
البته شوخی کردم چون کلمه شکست برای هیچ کس خوشایند نیست و همه ترجیح می دهند به جای شکست خوردن یک موفقیت کوتاه و پرهزینه داشته باشند ولی از کلمه شکست کسی برای ما استفاده نکند.
خب حالا که همه طالب موفقیت هستیم بهتر است بدانیم پیروزی برای چه مدت پیروزی به حساب می آید و موفقیت چه ارزشی دارد اگر همراه با کامیابی و وجدان راحت و طول زمان بهره برداری نباشد.
قطعا پاسخ یکایک ما این است که آن موفقیت و پیروزی ارزشمند است که در طول تاریخ زندگی ما بماند و در طول تاریخ زندگی وقتی به آن نگاه می کنیم و به عقب بر می گردیم به آن افتخار کنیم.
بله پیروزی، پیروزی است که بشود به آن افتخار کرد حالا در هر کار و در هر موردی که شما روی آن حساب می کنید حتی از امورات خیلی جزئی زندگی گرفته که مثلا در یک امتحان یا یک مسابقه محلی یا خانوادگی شما برنده و پیروز میدان می شوید.
بهترین نمره را کسب می کنید یا اینکه در یک تجارت یا قرارداد بزرگ یا یک مسابقه ملی شما پیروز می شوید البته حتی اگر از حریف گل خورده باشید یا در آن معامله یا داد و ستد به اصطلاح مغبون شده باشید.
در ظاهر به عنوان یک برنده زمین بازی را ترک نکرده اید ولی وقتی به عقب بر می گردید اگر برای چند لحظه یا حتی چند سال بعد می توانید بازی و قرارداد و معامله خود را جوانمردانه توصیف کنید.
و این موضوع را به خاطر بیاورید که تمام تلاش خود را کردید ولی نشد خب آن روز نشد ولی الان شما وقتی به گذشته نظر می کنید چون بازی جوانمردانه و منش تاجرانه ای داشته اید شما برنده معامله و پیروز میدان هستید.
به همین سادگی می توان گفت، پیروزی چیزی است که متعلق به الان و فردا و آینده است و وقتی خوب به آن نگاه کنید اصلا با گذشت زمان رنگ نمی بازد بلکه ارزشمندتر می شود پس پیروزی واقعی همچون طلاست.
هفته نامه مهرطلبان با مبدا انتشار یزد در گستره سراسری چاپ و توزیع می شود.
استان یزد 151 رسانه دارای مجوز دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.