علی زینی وند روز سه شنبه در کارگروه فرهنگ سازی استفاده از کالاهای استاندارد تولید استان اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی برای نظام و دولت یک راهبرد اساسی است که مبنای آن شناخت از بازار مصرف و توجه به تولید دانش و کالای با کیفیت در کشور از گذشته تا امروز است.
وی افزود: برای گسترش فرهنگ استفاده از کالاهای با کیفیت باید ضمن افزایش بار علمی این کارگروه ، زمینه استفاده از نظر و دیدگاه افراد موفق بخش خصوصی ، دانشگاهی و اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی استان را فراهم کرد تا شعاع دایره اشتراک با نسل آینده و شناخت نیازهای آنها کمتر شود.
معاون استاندار یزد تأکید کرد: جامعه تحصیلکرده با سفرهای مجازی با فرهنگ و کالای با کیفیت جهان به سادگی آشنا می شوند بنابر این در برخورد با این نسل باید دقیق و با برنامه بود و با پرهیز از مدیریت سنتی به سمت مدیریت مدرن علمی گام برداشت.
زینی وند یکی از کارکردها و وظایف کارگروه فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی و یزد را تولید محتوای واقعی و قابل پذیرش دانست و گفت: باید با فرهنگ سازی در این خصوص از طریق رسانه ها ضمن ایجاد تعصب ، زمینه رشد اعتمادسازی در استفاده از کالای با کیفیت ایران و استان یزد را فراهم کنیم.
وی یکی از قدمها برای معرفی کالاهای با کیفیت و برند استان را تعریف یک کد خاص پیشنهاد کرد و یادآور شد: در این خصوص باید دبیر دستگاه های مرتبط پیشنهاد لازم را ارایه کنند.
در این جلسه گزارشی از پیشنهادهای رسیده از سوی اعضای کارگروه فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی با برند یزد برای حمایت از کالای ایرانی از سوی اداره کل استاندارد ارایه شد.
کار گروه شورای مشورتی با هدف هم راستا شدن نهادهای مرتبط با فرهنگ سازی ، تولید و پخش کالاهای ایرانی برای نخستین بار در کشور تشکیل شده است.
مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 1397، این سال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
تاکنون در این ارتباط نشست و همایش های متعددی برگزار شد و دست اندرکاران امر برای تحقق اهداف تعیین شده در پیام معظم له تلاش می کنند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.