تخمه هندوانه، دارای ماده ای به نام 'اسید ال گلوتامیک' است که اثر خوبی در معالجه کم هوشی کودکان دارد، همچنین مغز تخمه هندوانه، کرم های روده و معده را ازبین می برد .
هندوانه موجب تسکین حرارت بدن می شود و از تشنگی می کاهد‌، تولید کننده خون رقیق است و به همین دلیل رطوبت بدن را می افزاید.
برای مداوای ناراحتی های صفراوی و رفع خارش بدن ،هندوانه را با تمبر هندی استفاده می کنند.
بهترین زمان مصرف هندوانه بین دو غذاست یعنی تقریبا 3 ساعت پس از یک وعده غذا و یک ساعت پیش از وعده دیگر زیرا اگر بلا فاصله پس از غذا خورده شود در هضم غذا اختلال ایجاد می کند. همچنین پوست سفید داخل هندوانه برای رفع زخم گلو و دهان بسیار موثر است، دم کرده ریشه هندوانه برای قطع خونریزی پس از سقط جنین مفید است.
مصرف هندوانه با سکنجبین برای رفع یرقان سنگ کلیه و مواد صفراوی که دچار احتراق شده اند خوب است، افراد دارای معده سرد باید هندوانه را با عسل بخورند به این صورت که بالای هندوانه را سوراخ کرده و مقداری عسل در آن ریخته و در یخچال گذاشته و پس از چند روز آن را بخورند.
هندوانه، ادرار آور بوده و به همین دلیل در رفع سنگ های مجاری اداری و درمانی برخی بیماری ها مفید است، روغن حاصل از دانه این گیاه اثر کاهنده فشار خون دارد و گوشت میوه آن به عنوان ماسک صورت برای افراد پوست لطیف، مصرف گسترده ای دارد.
6197
دکتر 'محمد عسکر فراشاه' - متخصص طب ایرانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.