'رضوان حکیم زاده' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: نشست های متعددی برای جبران کمبود معلم در این پایه تحصیلی برگزار شده که امیدواریم به نتایج مثبتی منجر شود.
وی اظهار کرد: برای جبران این معضل آموزشی به یک برنامه ریزی بلند مدت و اهتمام جدی در سطح ملی نیاز است و این مسئله باید توسط دستگاه ها جدی گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم که اول مهرماه آینده، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و با اختصاص منابع مادی و انسانی لازم، آموزش پرورش با کفایت و برخوردار از نیروهای متخصص توانمند داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، تعداد معلمان دوره ابتدایی را 273 هزار نفر بیان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته، هفت میلیون و 877 هزار و 945 دانش آموز در این دوره مشغول به تحصیل بودند.
حکیم زاده با اشاره به حذف آزمون در دوره ابتدایی افزود: آماده سازی برای تست های چند گزینه ای در تضاد با فرایند تربیتی در دوره ابتدایی است از این رو تلاش می شود جریان تربیت در مدارس ابتدایی، احیا و استرس و اضطراب ناشی از امتحان به عنوان عامل بازدارنده روند صحیح آموزشی، برداشته شود.
حکیم زاده تصریح کرد: دانش آموزان باید در محیطی مشارکتی و با همکاری همدیگر از یادگیری لذت ببرند.
وی اظهار داشت: مصمم هستیم دوران کودکی بچه ها، همراه با شادابی ، نشاط و یادگیری باشد تا بتوانند در خلال فرصتی که در مدرسه دارند با کمک آموزگاران علاوه بر کسب مهارت های اصلی پایه ، مهارت های مورد نیاز زندگی را هم کسب کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.