به گزارش ایرنا حجت ‌الاسلام مصطفی گرجی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بسیاری از تهدیدهای آسیب زا در حوزه فرهنگ، ناشی از مداخله کاری و فعالیتهای خنثی کننده امور دیگر نهادهای فرهنگی است که باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: تقسیم کار در حوزه فرهنگ و سپردن امور به متولیان مشخص سبب موفقیت و مانع از موازی کاری دستگاه های مختلف می شود.
وی با بیان اینکه حدود 85 درصد جامعه از قشر خاکستری تشکیل شده است، اظهار کرد: هدف اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذب نوجوانان، جوانان و خانواده ها و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی با ارائه محتوای آموزشی مناسب است.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد افزود: این کانون ها به عنوان بازوی فرهنگی و هنری مساجد، در تلاش برای خارج کردن این مکان مقدس از فعالیت تک بعدی است.
گرجی با یادآوری ربع قرن فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور، ادامه داد: فعالیت ‌این کانون‌ ها باید در برهه کنونی مورد ارزیابی و آمایش قرار گیرد تا برای برای بهبود عملکرد برنامه ریزی شود.
وی با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد اضافه کرد: باید از پایگاه مردمی این نهاد به بهترین نحو استفاده و با تولید محتوای مناسب برای مخاطب به جذب هر چه بیشتر خانواده ها به این پایگاه استفاده شود.
وی با یادآوری اهمیت توجه به فضای مجازی گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اثر زیادی بر مخاطبان کنونی دارند، از این رو باید با ارائه محتوای مناسب و متناسب با نیاز مخاطبان، آنها را برای جذب در کانون های فرهنگی و هنری ترغیب کنیم.
حجت الاسلام گرجی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با اجرای طرح هایی از جمله کاروان دانایی و برگزاری کارگاه ‌های فرهنگی و هنری مختلف در دستور کار کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار دارد.
وی از اجرای طرح هر محله یک خانواده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده ها خبر داد و اضافه کرد: در حوزه آموزش نیز باید با استفاده از نظرهای کارشناسان مجرب و نخبگان، از محتوای جذاب استفاده، تا موثر واقع شود.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.