الهه خاکباز الوندیان شامگاه پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان میبد در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر خودداری از تاسیس موزه هایی که فقط جنبه مردم شناسی دارد، افزود: با توجه به اهمیت ابعاد مطالعاتی در موزه ها، تخصص گرایی در ایجاد مجموعه های مختلف ابعاد کاربردی این فضاها را تقویت می کند.
وی استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در موزه ها را از دیگر اولویت های امسال استان عنوان کرد و گفت: موزه ها باید استفاده ازتکنولوژی های دیجیتال برای انتقال بهتر پیام ها و اهداف مورد نظر به مخاطبان بهره مند باشند.
خاکباز الوندیان تصریح کرد: تاسیس موزه باید با کسب مجوزهای لازم صورت گیرد زیرا از فعالیت موزه های فاقد مجوز که نام آنها در فهرست موزه های استان ثبت نشده باشد، جلوگیری می شود .
وی خاطرنشان کرد: زمانی که موزه ای درلیست و فهرست موزه های ایران از طرف اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی شناخته نشود، هیچ اعتباری برای کمک به آن موزه در نظر گرفته نمی شود.
خاکباز با بیان اینکه یک چهارم از 32 موزه استان به شهرستان میبد تعلق دارد، گفت: درحال حاضر 8 موزه فعال و 4 موزه درحال احداث درشهرستان میبد وجود دارد که بسیاری از آنها نیاز به دریافت مجوزهای لازم مجموعه داری و تاسیس موزه زیرنظر اداره کل میراث فرهنگی هستند .
جاذبه ها و پیشینه تاریخی استان یزد زمینه ایجاد موزه های تخصصی در این استان را فراهم آورده است.
6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.