محمد حسین لطفی روز پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع سلامت شهرستان خاتم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه باید به سلامت اهمیت بیشتری داده شود ،افزود: 80 درصد تخت های بیمارستانی را افرادی که ناتوان هستند، اشغال کردند که درمان سنگین آن امروزه نظام سلامتجامعه را با مشکل مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: 80 درصد علت مرگ و میر در کشور مربوط به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی است .
وی بیان کرد : نیمی از عوامل بیماری ها اجتماعی است طوریکه 30 درصد این تعداد خود مراقبتی شان در سطحی نیست که در بحث خود مراقبتی مشارکت کنند.
وی یادآور شد: باید به مردم آموزش داده شود تا به بهداشت فردی و اجتماعی خود بیشتر اهمیت دهند، زیرا فرد ابتدا باید مراقبت را از خود آغاز کند و سپس به خانواده و جامعه تسری دهد.
وی تصریح کرد: رفتارهای پر خطر از جمله مصرف دخانیات ،نداشتن تحرک، اعتیاد و سلامت روان از جمله مواردی است که اگر به آنها اهمیت داده شود مشارکت هم ایجاد خواهد شد.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندای خاتم در نشست یادشده گفت: سلامت سرمایه ارزشمندی است که حفط و ارتقای آن از جمله مهمترین تلاش های زندگی روزمره است .
جواد میربهبودی افزود: آنچه امروز به دغدغه و مشکلی در جامعه تبدیل شد، هزینه های روز افزون سلامت است که تبدیل به دغدغه برای مدیران و تصمیم گیران و برنامه ریزان اجتماعی شده است.
وی اظهار کرد: افزایش توقع و انتظار مردم و جوامع از نظام سلامت، رشد بیماری های مزمن از جمله مواردی است که هزینه های نظام سلامت را تشدید می کند.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب مرکز یزد واقع شده است.
7534/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.