هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌ الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) در انفجار بمب به دست منافقان کوردل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی است.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، ابراهیم طاهری افزود: منافقان و گروه های ضد انقلاب از ابزارهای مختلفی استفاده کردند تا شهید بهشتی را به شخصیتی منفور نزد افکار عمومی جلوه دهند اما موفق نشدند.
وی ادامه داد: پارادایم (چارچوب فکری) انقلاب اسلامی دارای 2 محور در بعد داخلی و خارجی شامل نفی استعمار خارجی و استبداد داخلی است.
وی اضافه داد: آنچه در هفتم تیر 1360 رخ داد به طور صرف باعث شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران نشد، بلکه هدف آسیب زدن به پارادایمی بود که 2 هدف یادشده را پیگیری می کردند.
وی اضافه کرد: عاملان این حادثه چپ هایی بودند که در تب و تاب آن روزهای جامعه ایران حتی ذره ای عرق ملی نداشتند.
عضو هیات علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه از نظر بانیان شهادت بهشتی، او شخصیت ممتازی بود که یک تنه قادر بود، آینده جمهوری اسلامی ایران را تضمین کند، اظهار کرد: هدف بانیان این حادثه جلوگیری از تثبیت نظام سیاسی ایران بود.
طاهری افزود: شهادت آیت الله بهشتی و یارانش نشان داد که چگونه بار دیگر استعمار از طریق عناصر داخلی اش به دنبال زمین گیر کردن انقلاب اسلامی و نظام سیاسی ایران بود.
وی ادامه داد: تاریخ بار دیگر تکرار شد و این بار از آستین چپ ها برون آمد، چپ هایی که طی 100 سال اخیر آسیب هایی که به ایران وارد آورده اند جبران ناپذیر است.
وی اضافه کرد: آنها تحت تاثیر اندیشه های مارکسیستی با هرکسی که قصد خدمت به ایران را داشته باشد، تقابل خواهند کرد و در این راستا نه به محمد مصدق رحم کردند و نه به بهشتی.
عضو هیات علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه از نظر اندیشه ای بین مصدق و بهشتی تفاوت های زیادی وجود دارد، گفت: مصدق در زمره ملی مذهبی ها قرار می گیرد و بهشتی اگرچه ملاحظه های ملی را از نظر دور نمی داشت، اما عرق مذهبی بیشتری داشت.
وی افزود: هر چند نقطه هدف مشترک مصدق و بهشتی خدمت به ایران است اما ابزاری که برای این هدف انتخاب کردند تفاوت داشت.
وی با بیان اینکه مصدق در چهارچوب دولت ملی می اندیشید اما بهشتی در قالب تمدن اسلامی - ایرانی، ادامه داد: چپی ها در ایران به محض اینکه احساس می کردند قادر نیستند از نظر اندیشه ای با رقیبانشان در میدان مبارزه و اندیشه نبرد کنند صحنه عملیات را به سمت حوزه نظامی کشانده و از این طریق سعی در جبران ناکامی های خود می کردند.
به گفته وی، آنان پارادیم ساز اندیشه انقلاب اسلامی یعنی آیت الله بهشتی را هدف قرار دادند تا از این طریق انقلاب را با بحران روبرو سازند غافل از آنکه این عمل آنها باعث ماندگاری بیشتر پارادایم انقلاب اسلامی شد.
وی ادامه داد: افرادی که این ظلم بزرگ را مرتکب شدند قصد داشتند از این طریق ستون های خیمه انقلاب را از بین ببرند و در مرحله بعد میوه عمل خود را بچینند غافل از آنکه بهشتی ها نمی میرند چرا که اندیشه شان زنده است.
طاهری تصریح کرد: از آن به بعد همه مردم فهمیدند که قدرت های بزرگ از هرکسی که به سربلندی این خاک بیندیشد رحم نخواهد کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: اگر بخشی از مردم تا آن روز با تردید و به مساله منافقان می ‌نگریستند پس از شهادت بهشتی و یارانش به ماهیت آنان پی برده و نفرت عمومی از آنان بالا گرفت و حیات سیاسی آنها برای همیشه مختومه شد.
وی افزود: شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و یاران همراهش حاکمیت خط امام را هم ماندگار ساخت.
وی ادامه داد: بی‌ تردید به ثمر نشستن و شکوفایی انقلاب در سراسر جهان نتیجه حقانیت تفکر و خون به ناحق ریخته شده شهدای گلگون کفن این مرز و بوم به ویژه شهدای عالی ‌مقام فاجعه دلخراش هفتم تیر سال 1360 است.
استاد دانشگاه یزد گفت: از دیگر پیامدهای این حادثه پیروزی پارادایم انقلاب بود که در قالب آن 2 اصل محوری مردم سالاری دینی و استقلال در عرصه داخلی و خارجی نمودار می شود اشاره کرد؛ در واقع در این راستا این امر خود به ماندگاری بیشتر راه و خط امام کمک کرد.
طاهری در ادامه انسجام و یکپارچگی ملی را از دیگر آثار و برکات شهادت مظلومانه شهدای هفتم تیر دانست و ادامه داد: مردم ایران به این درک رسیدند که دشمنان قسم خورده آنها به چیزی کمتر از ذلت و خواری آنها راضی نیستند و هر حکومتی را که بخواهد جلوی زیاده خواهی های آنها را بگیرد سد می کنند.
به گفته وی بنابراین با حضور بیشتر در عرصه ای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی انسجام و یکپارچگی خود را با اثبات رساندند.
وی تصریح کرد: آشکار شدن ماهیت گروه هایی مثل مجاهدین خلق(منافقان) که دغدغه ای جز وابستگی ایران نداشتند و برای دستیابی به اهدافشان از هیچ ابزاری از جمله ایجاد ترور و وحشت ابایی نداشتند و حقانیت گروه هایی که همه جان و تن شان برای ایران می تپد و به چیزی کمتر از منابع ایران و جهان اسلام نمی اندیشند.
وی اضافه کرد: از این زمان به بعد می توان گفت ،راه حق از باطل جدا شد و مردم به راحتی می توانستند در این رابطه قضاوت کنند.
طاهری گفت: در نهایت اینکه از بعد شخصیتی نیز مظلومیت آیت الله شهید بهشتی برای همگان آشکار شد؛ منافقان و گروه های ضد انقلاب در این راستا از ابزارهای مختلفی استفاده کردند تا او را به شخصیتی منفور نزد افکار عمومی جلوه دهند.
شامگاه هفت تیر 1360 آیت الله بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر مصدوم شدند.
7532 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.