محمدرضا صحتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رشد بار مصرف و دمای هوا توسط دفتر بازار برق و امور دیسپاچینگ روزانه پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: افزایش دمای 40 درجه (شرایط بحرانی) سانتیگراد برای 20 روز و بالای 40 درجه (شرایط فوق بحرانی ) برای 15 روز تا پایان مرداد پیش بینی شد.
وی افزود: در این روزها 160 ساعت شرایط بحرانی و 120 ساعت شرایط فوق بحرانی بار مصرف برق خواهیم داشت که باید رصد شود.
مدیرعامل توزیع برق یزد تصریح کرد: پیک بار تکلیفی توانیر در بخش توزیع 868 مگاوات است ولی با وجود دمای بالای 40 درجه سلسیوس تنها در چهار روز از خرداد ماه سال 97، پیک بار 822 مگاوات به ثبت رسید و به پیک تکلیفی نرسید.
صحتی یادآور شد: اجرای طرح های مدیریت مصرف انرژی با مشارکت مشترکان در گذر از پیک بار کشور با 50 هزار مگاوات در 28 خرداد کمک کرد که امیدواریم این همراهی و همکاری تا پایان تابستان تداوم داشته باشد.
وی دلیل عمده افزایش نیاز مصرف را ورود سیستم های سرمایشی عنوان کرد و گفت: علاوه بر همکاری مشترکان خانگی و با وجود جابجایی ساعت کار اداره ها باید نظارت ها بیشتر باشد تا از مشارکت بخش اداری هم مطمئن باشیم.
این مسئول در ادامه در باره برنامه های هفته مدیریت مصرف برق (هفته دوم تیرماه)، گفت: روز نخست به رسانه و مدیریت مصرف اختصاص دارد و اصحاب مطبوعات و رسانه های استان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با شرکت توانیر ، سئوالات خود را مطرح خواهند کرد.
مدیرعامل توزیع برق یزد افزود: روز دوم به نشست هم اندیشی با نمایندگان خانه کشاورز و روز سوم هم به بخش اداره ها و سازمان ها و بررسی تجارب برتر مدیران انرژی اداره ها و تجلیل از برترین ها اختصاص دارد.
صحتی ادامه داد: برگزاری کنفرانس تجارب برتر در بخش صنایع در چهارمین روز ، برگزاری دهمین همایش تجلیل از بانوان برگزیده مدیریت مصرف با حضور خانم ها در روز پنجم از دیگر برنامه هاست.
وی بحث خانواده ، مدرسه و مدیریت مصرف و نشست با رابطان مدارس و کارگاه دانش آموزی در نوبت صبح و برگزاری جشنواره کودک و انرژی را از برنامه های روز ششم و حضور مدیرعامل در محل برگزاری نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها را از برنامه های روز آخر عنوان کرد.
تعداد مشترکان برق در یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور 643 هزار مشترک است.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
بیشترین آمار مشترکان استان مربوط به خانگی با 522 هزار و 272مشترک و بخش تجاری هم 86 هزار و 267 مشترک است.
1968/2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.