به گزارش ایرنا 'مجید طهرانیان' روز چهارشنبه در جمع بانیان مدارس غیردولتی و روسای ادارات آموزش و پرورش یزد افزود: میزان میانگین این افزایش شهریه در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت است.
وی میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی را حداکثر 22.4 و حداقل 14.4 درصد بیان و اظهار کرد: این رقم در دوره ابتدایی به ترتیب 22.4 و 15.4 درصد، متوسطه اول 23 و 12.3 درصد و متوسطه دوم 20.6 و 11.1 درصد است.
مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش،
در ادامه گفت: رویکرد مهارت محوری از جمله برنامه های اصلی مدارس غیردولتی است که به صورت جد دنبال می شود.
وی افزود: نظام آموزش و پرورش از مسیر تئوری محور بودن باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند؛ اگر قرار باشد نسل آینده نتیجه خوبی بگیرند این امر از طریق مهارت محوری محقق می شود.
طهرانیان یکی از ارکان سند آموزش و پرورش را آموزش مهارت در مدارس ذکر کرد و یادآور شد: مدارس غیر دولتی باید در 'مهارت آموزی' پیشتاز باشند.
مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی در پیش رو خبر داد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند.
عباسعلی دانافر افزود: نگاه سودجویانه و اقتصادی به مدارس غیر دولتی، ظلم است، همانطور که موسسان اینگونه مراکز، بدون هیچ چشم داشتی به حوزه تعلیم و تربیت ورود می کنند.
وی اظهار کرد:هدف سند تحول بنیادین، تبدیل نظام آموزشی صرف به یک نهاد تربیت اجتماعی است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این سند، تربیت دینی و اخلاقی- سیاسی و اجتماعی- زیستی و بدنی- هنری و زیبا شناختی- اقتصادی و حرفه ای- علمی و فناوری، ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت.
در سال تحصیلی گذشته، 239 هزار دانش آموز در یکهزار و 900 باب مدرسه مشغول به تحصیل بودند.
از مجموع دانش آموزان یزد 13.5 درصد آنها معادل 28 هزار و 568 نفر در 189 باب مدرسه غیردولتی تحصیل می کردند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.