علی زینی وند روز سه شنبه در جلسه سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر سال 96 یزد با بیان اینکه رگه هایی از واقع بینی، راهبردها و هدف گذاری ها در وزارتخانه ها ایجاد شد ، اظهار کرد: باید به صورت جدی برای رفع محدودیت ها و تقویت کارآفرینی تلاش کرد.
وی افزود: فعالیت های مختلفی برای رفع مقاومت ها و مانع تراشی ها از سوی دولت انجام شد که یکی از آنها استقرار میزخدمت در دستگاه های دولتی به منظور تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد اداری است.
میز خدمت از اول تیرماه جاری در تعدادی از اداره های استان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به روش الکترونیکی ایجاد شد و ظرف 12ماه در تمام نهادهای دولتی استان یزد استقرار خواهد یافت.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: در استان سعی شد با تقویت حلقه مدیران و استفاده از فرهیختگان به فهم بیشتری از فعالیت ها و کارها برسیم و برای معرفی بیشتر طرحها بیشتر تلاش کنیم.
زینی وند بر لزوم تقویت گفتمان سازی در عرصه نویسندگی تأکید کرد و گفت: قلم نویسندگان و منتقدان نباید به گونه ای باشد که با نادیده گرفتن نکات مثبت ، فقط به حاشیه ها و نقاط منفی پرداخته شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت را باید به سمت شرکت ها و فعالیت های صنایع دانش بنیان هدایت کرد، افزود: ورودی و ثبت نام در جشنواره کارآفرینی مطلوب نیست و باید برای حل این مشکل ، مزایای برتری در جشنواره برای شرکت ها تبیین و تشریح شود.
این مسئول در عین حال با تأکید بر لزوم تقویت بخش خصوصی یادآور شد: هرچه عرصه تصدی گری های دولت کاهش یابد و به همان میزان فعالیت بخش خصوصی افزایش پیدا کند، موفق تر بوده ایم .

** محدودیت های اقتصادی به فرصت تبدیل شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد همچنین در نشست هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر کشور در یزد گفت: با شناسایی ظرفیت استان های مختلف و تمرکز بر فعالیت های شاخص، می توان وابستگی به واردات مواد اولیه را کاهش داد و محدودیت های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد.
زینی وند افزود : با توجه به شرایط فعلی کشور و چشم اندازی که با آن روبرو خواهیم شد، لازم است بر ظرفیت بخش خصوصی و توانمندی های نهفته استان ها تاکید شود.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف کشور، افزود: یزد با محور بخش خصوصی فعالیت هایی را برای شناسایی وضعیت صنعت و میزان نیاز واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه از خارج انجام داده است.
زینی وند اظهار کرد: بر این اساس مشخص شد در استان به چه میزان می توان وابستگی را در کوتاه مدت و یا میان مدت کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: برای حل موضوع اقتصادی نیاز به تمرکز در فعالیت ها و ارزیابی ظرفیت هاست تا تحریم را به فرصت تبدیل کرد و حرکت به سمت استان ها در قالب جشنواره ملی با موضوع کارآفرینی باشد و بتواند ظرفیت ها را برای اهداف مورد نظر شناسایی و فعال کرد.
معاون استانداری یزد ادامه داد: در کنار این جشنواره باید پنل های تخصصی و نمایشگاه های ارایه توانمندی های مختلف سراسر کشور را نیز مورد توجه قرار داد تا زمینه تبادل توانمندی ها و فعالیت های مشترک در عرصه اقتصادی شناسایی و فراهم شود.
زینی وند تأکید کرد: ضروری است براساس تجارب گذشته برای تسریع در شرایط برگزاری جشنواره ملی کارآفرینان برتر کشور، دبیرخانه ملی این همایش فعال و توانمندی های مختلف آن شناسایی و جذب شود.
تاکنون 11 جشنواره کارآفرینان برتر در استان یزد برگزارش شده است.
1968/ 2047/
1968/2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.