به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، محمدحسن صباغزادگان در بیست و هفتمین جلسه عمومی کارگروه بهینه‌سازی طراحی خطوط و بررسی حریم‌ها این مطلب را عنوان کرد.
وی اظهار کرد: یزد با هرمزگان، کرمان، خراسان، اصفهان و فارس از طریق شبکه‌های 400 و 230 کیلوولت ارتباط الکتریکی دارد.
وی به رتبه دوم یزد در بخش معدن، رتبه سوم در بخش تولید فولاد و رتبه‌های برتر دیگر در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: ٧٢ درصد انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت مصرف می شود.
وی بیان کرد: 12 درصد برق استان در بخش خانگی، 9درصد در بخش کشاورزی، سه درصد عمومی و بقیه در سایر موارد مصرف می شود که نشان دهنده ترکیب مصرف خوب در استان است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، مصرف بالای انرژی الکتریکی در بخش صنعت را هم به ‌عنوان فرصت و هم تهدید عنوان کرد و گفت: تامین برق صنایع با توجه به تاثیر منفی کوچک‌ترین نوسان به ظرافت و دقت بیشتری نیاز دارد.
همچنین معاون برنامه‌ ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع مواجه هستیم و با فرض شرایط تحریمی خاص، اقداماتی با رویکرد بهینه ‌سازی از اولویت‌های بالاتری برخوردارند.
مجید فرمد، افزود: تلاش‌هایی که اعضای کارگروه و کارگروه‌های تخصصی انجام می‌دهند باعث استفاده بهتر از پست‌ها، خطوط، نیروگاه‌ها و… خواهد شد و این امر سبب می‌شود که از سرمایه ‌های در اختیار صنعت برق به نحو بهتری استفاده کنیم.
وی با اشاره به تنوع بالای اقلیمی در ایران تصریح کرد: در کشور مناطقی مانند یزد با اقلیم گرم و خشک و مرطوب نیز مثل گیلان وجود دارد، باید تلاش شود در همه مناطق شبکه‌های مطمئن احداث و بهره‌ برداری شود.
معاون توانیر با تاکید بر لزوم خودکفایی بالا در زمینه تجهیزات انتقال برق یادآور شد: علاوه بر بهینه ‌سازی معمولی که در ساخت زیرساخت‌ها در نظر گرفته می‌شود باید با ابتکار و خلاقیت ‌ها در بحث بهینه ‌سازی و بهینه یابی نیز توجه شود.
همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و رئیس کارگروه بهینه‌ سازی خطوط و بررسی حریم‌ها اظهار کرد: در شرایط کنونی در راستای بهینه ‌سازی و شرایط ویژه کشور (تحریم ها) هر حرکت و ایده‌ای می‌تواند، مفید و مثمر ثمر باشد.
عظیم بلبل آبادی با ارایه گزارشی از عملکرد فعالیت‌ های این کار گروه افزود: ٩ پروژه فعال برای شرکت‌های برق منطقه‌ای عضو این کارگروه تعریف‌شد که ٢ مورد با پیشرفت ١٠٠ درصد و بقیه با وجود حجم بالا کار، پیشرفت خوبی دارند.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با تشریح وضعیت شبکه و تجهیزات گفت: این استان با توجه به گستردگی شبکه با چالش‌هایی از جمله آلودگی های بیابانی و صنعتی، توفان‌ های شن شدید و خوردگی بتن فونداسیون‌ها مواجه است.
علیرضا رفیعی با اشاره به وضعیت مطلوب پایداری شبکه برق استان افزود: باوجود توفان شدید و ناپایداری جوی در فروردین و اردیبهشت سال 97 در یزد، پایداری شبکه برق حفظ شد و خاموشی در استان رخ نداد.
وی خاطرنشان کرد: پیک‌بار مصرف انرژی الکتریکی سال 96در استان 1408 مگاوات بود که با توجه به ورود صنایع جدید به مدار، پیش‌بینی می‌شود در تابستان 97 با رشد بیش از 14 درصد به 1632 مگاوات برسد.
در این جلسه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام و پیشرفت پروژه‌ها توسط نمایندگان شرکت‌های برق منطقه‌ای عضو کارگروه ارایه شد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.