در ادامه مطلب علی محمد قادریان آمده است: مگر می شود به رشته جذاب و پر خواهنده فوتبال که ورزش اول جهان محسوب می شود بی محلّی کرد و اشتیاق هوادارانش را نادیده گرفت!!
مگر می توان واقعیت غیرقابل انکار فوتبال را که می تواند استعداد های بالقوه و ظرفیت های آشکار و پنهان را بارور ساخته تا افتخار آفرین شوند به هیچ انگاشت؟!
مگر دوستداران اجازه می دهند به فوتبال که به عنوان یک صنعت، هنر و رشته برتر، دنیا را تسخیر و مسحور خود کرده است بی اعتنایی کرد؟!
قطعا هر مسئول و مدیری آمده و غیر ورزشی هم که نگاهش به فوتبال منفی باشد، نمی تواند از آن سرسری عبور کرده و به آن بی توجهی کند و بایستی جوابگو باشد.
باید بپذیریم و بدانیم در ورزش و به خصوص فوتبال جدای از مزیّت های بزرگی که در دل آن نهفته است فقط جسم و تن و تکنیک و فن و مادیات حرف اول را نمی زنند، بلکه تقویت روح، ایمان و انگیزه هم ارتقاء می یابد.
همه کارشناسان و اهالی فن وکسانی که فوتبال را می شناسند و به زیرو بم آن آشنا هستند به این نکته معترفند که هر استانی از جمله استان یزد وقتی در لیگ های مطرح کشور نماینده ای نداشته باشند نه فقط جایگاه قابل قبول و قابل مانور در ورزش ندارند بلکه از نظر روانی، ذهنی، روحی و شور و نشاط اجتماعی هم با مشکل مواجه خواهند شد.
آنچه امروز فوتبال یزد با آن دست به گریبان است و باعث شده تا در زیر خط صفر قرار داشته باشد مربوط به ذهنیت منفی مسئولین و بی محبتی آنان به این ورزش است؟!
و این یک واقعیت تلخ می باشد که بایستی به شیرینی تبدیل شود.
طی چند سال گذشته وضع و حال کلی فوتبال یزد به جای ارتقاء و رشد، حالت پس رفت داشته و توقع و انتظار می رود زمانی قمی استاندار و همکارانش، دیدگاه و نگاهشان را به فوتبال عوض کرده و برای سروسامان بخشیدن به اوضاع آن که «خَش(خوب) » نیست؟! اهتمام ویژه ای داشته باشند.
بارها نوشته ایم و سفت و سخت هم به آن معتقدیم: در یزد استعدادها، پتانسیل ها و جوانان شایسته ای در ورزش و فوتبال وجود دارند که نیازمند حمایت هستند تا آن را بروز دهند و این هرگز ادعا و شعار نیست بلکه حقیقت محض است، منتها باید بستر و مسیر پیشرفت را فراهم کرد که تاکنون این چنین نبوده است؟!
متاسفانه فقدان اراده و عدم و جود ساز وکاری که هدفش رشد و پیشرفت واقعی همراه با حمایت های مالی برای اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند باشد باعث شده تا فوتبال یزد در بدترین شرایط قرار گرفته و حرفی برای گفتن نداشته باشد؟!
محکم و به ضرس قاطع می گوییم و بر این باوریم اگر برخی از مسئولین و به عنوان نمونه موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم که خود را حامی فوتبال قلمداد کردند، قصد و هدفشان بیشتر استفاده ابزاری برای تبلیغ خود و باندشان و سکویی برای رسیدن مجدد به مناصب بود.
اصلا و ابدا به خود ورزش و فوتبال اعتقاد و توجه نداشتند و اگر این گونه نبود چرا وقتی موسوی بیوکی به همراه همفکران و همراهانش ، تیم فوتبال وحدت را نابود کرد در صدد جبران مافات برنیامد و فقط به حرف و شعار اکتفا می کند؟!
شکی نیست خیلی از مسئولان خُرد و کلان در یزد و نیز موسوی بیوکی، نگاهشان به ورزش و فوتبال جدی نیست و به قابلیت ها و کارکردهای حساس و مهم آن پی نبرده اند ؟!
قطعا خانواده بزرگ ورزش و فوتبال استان یزد توقعات غیر منطقی و انتظارات غیر منصفانه از استاندار، نمایندگان، اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال، شورای شهر، شهرداری و... نداشته و ندارند.
و نمی خواهند آنان را در منگنه فشار قرار دهند بلکه توقع و انتظار دارند هرآنچه در استان های همجوار مانند اصفهان و کرمان انجام شده و در حال انجام است، شامل حال یزد هم بشود.
آیا این خواسته غیر منطقی و نابجایی است؟!
البته خود فریبی و دیگر فریبی را قبول نداریم ولی نمی توان هم دندان روی جگر گذاشت و تفاوت ها و تبعیضات را در استان یزد با سایر استانها نادیده گرفت و ننوشت؟!
آیا فکر و ذکر مسئولین و صاحب منصبان استان یزد که قدرت اجرایی و حرفشان خریدار دارد حول و محور توجه به فوتبال یزد و حمایت از آن خواهد چرخید؟
یا اینکه آقایان به مانند گذشته در فکر گذران عمر و مدیریت کردن به طریق و شیوه هرچه پیش آید خوش آید و انتشار موج منفی بر علیه فوتبال خواهند بود؟!
بازهم صبر می کنیم تا گذر زمان مشخص کند «دوست دارند به فوتبال یزد محبت کنند» و یا اینکه عناد و دشمنی با آن را ترجیح می دهند و کاری به عمق و ظرایف فوتبال و خواسته های هزاران هزار هوادار، بازیکنان نوجوان، جوان،امید و خیل عظیم بازیکنان بزرگسال که قلبشان به عشق فوتبال می تپد، ندارند؟!
دوهفته نامه اندیشه یزد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی سیدعلی فراز در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
استان یزد 150 رسانه دارای مجوز دارد.
7532 / 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.