به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی افزود: در پی رصد فضای مجازی و مقابله با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی در اینستاگرام با برخورد به پیج 2 میلیون دنبال کننده که اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ‌های مبتذل و مستهجن کرده بود و از طریق این پیج کاربران را به کانال‌های عمومی در تلگرام دعوت می کرد شناسایی و دستگیر گردید.
وی با اشاره به اینکه با شناسایی صفحه مذکور در اینستاگرام توسط کارشناسان پلیس فتا تلاش برای احراز هویت واقعی گرداننده اصلی صفحه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت افزود: با استفاده از روش‌های فنی، کارشناسان موفق به شناسایی گرداننده صفحه شده و با دستور مقام قضایی متهم به این پلیس فراخوانده شد.
رییس پلیس فتا یزد تصریح کرد: در بازجویی انجام شده متهم با توجه به شواهد و مستندات کارشناسان فنی این پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی و تحویل شد.
ابوطالبی گفت: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که در کنار مزایای استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و دسترسی فرزندانشان به این فضا، آسیب‌های فراوانی آنها را تهدید می‌ کند که باید روابط بین اعضا را مستحکم‌تر نموده و وقت و دقت بیشتری برای فعالیت سایبری فرزندان خود لحاظ نمایند.
رییس پلیس فتا استان یزد در پایان از کاربران خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش نمایند .
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.