سید ابوالفضل رضوی روزشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد گفت: هم اکنون نیمی از 12 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال مناطق روستایی و عشایری کشور به بانک های طرف قرارداد اختصاص داده شد.
وی افزود: هر فردی که بر صندلی مدیریت تکیه زد و آن را دوست دارد باید بپذیرد مسئولیت هایی هم دارد که یکی از آنها حفظ وحدت ملی و حرمت انسان ها و در مرحله بعدی گره گشایی از کار مردم و تلاش برای ایجاد اشتغال است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه های مختلف با رفع مشکل اشتغال حل می شود، یادآور شد: بنابراین ضرورت دارد مدیران نواقص دستورالعمل های ارسالی تهران را بررسی و منعکس کنند.
رضوی راهکارهای دولت برای حل این مشکل را ارایه تسهیلات با کارمزد پایین برای ایجاد اشتغال در قالب طرحهای اشتغال پایدار روستایی ، تسهیلات بانک های سینا و پارسیان ذکر کرد.
وی در باره وضعیت یزد در حوزه اشتغال روستایی هم گفت: با توجه به 237 میلیارد تومان برای استان در اشتغال پایدار و تخصیص نیمی از آن به بانکها ، هم اکنون باید 119 میلیارد تومان در بانکهای استان موجود باشد که 50 درصد این مبلغ هم به بانک کشاورزی داده شد.
این مسئول اظهار کرد: هر استانی که بتواند 70 درصد سهم اعتبار تخصیصی را در دوره زمانی معین جذب کند، می تواند 30 درصد بقیه را نیز دریافت کند و در صورت موفقیت پاداش هم خواهد گرفت.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری افزود: در این خصوص باید توجه داشته باشیم که قراردادهای بسته شده در بانکها در مورد طرحهای مصوب ، مهمتر است، باید تا آخر تیرماه قراردادها بسته شود تا سهم 30درصد پایانی از دست نرود.
رضوی یکی از زمینه های اشتغالزا در مناطق بیابانی را حوزه شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد حوزه های دانش بنیان در میان مردم استان های بیابانی و کویری از سایر نقاط کشور بیشتر است به همین دلیل باید در باره فعالیت های این بخش و صدور محصول شرکت های دانش بنیان، همچنین باید در مورد زنجیره ارزش و نیز ارزش افزوده برنامه جدی تری در یزد ارایه شود.
وی نمونه این ظرفیت ها را پوشاک و نساجی دانست و افزود: هم اکنون سالانه 15 هزار میلیارد تومان پوشاک وارد کشور می شود و یزد می تواند با توجه به مشکل آب در این بخش پیشتاز باشد.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های معدنی یزد هم تصریح کرد: از 137 کانی مهم سنگ های قیمتی و تزیینی جهان ، 37 مورد در ایران وجود دارد که استان یزد در این بخش جزو استان های نخست است.
رضوی افزود: این بخش به دلیل کم آبخواه بودن ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد ولی اشتغال اعلام شده در این بخش به هیچ وجه با ظرفیت های موجود استان ، مطابقت ندارد.
وی راهکار دیگر دولت برای اعطای تسهیلات اشتغال استان را 40 میلیارد تومان از طریق بانک سینا و 10 میلیارد تومانی از سسوی بانک پارسیان ذکر کرد و گفت: اگر بودجه بانک سینا تا 20 تیر ماه جذب شود، 25 میلیارد تومان نیز امسال پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه کارمزد اشتغال پایدار روستایی 6درصد است ، یادآور شد: این تسهیلات بستگی به نوع طرح تا سه سال تنفس دارد و بعد از آن تا 6 سال مهلت پرداخت تسهیلات و در واقع وام اشتغال با 9 سال مهلت بازپرداخت داده می شود.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه نباید مشکل مردم اضافه شود، اظهار کرد: اگر مسئولان ، صادقانه و با اخلاص برای مردم کار کنند، آنها هم با اعتماد به نظام و انقلاب ، سرمایه های خود را به کار خواهند گرفت و به اقتصاد و اشتغال کمک خواهند کرد.
در این جلسه از خدمات محمد یارمند مدیرکل امور روستایی سابق استانداری یزد تجلیل و محمود زارع (ناطق) به عنوان مدیرکل جدید این بخش معرفی شد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.