حمید عسکری باقرآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی(21الی 27خرداد)، اظهار کرد: با این مبلغ نیمی از 121 رشته قنات لایروبی و مرمت خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های بخش کشاورزی از ایجاد سامانه ثبت کود و سم کشاورزی خبر داد و گفت: کشاورزان باید مجوز خرید سم را از واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی اخذ کنند.
وی تاکیدکرد: درخت خرما از زمان باردهی نیاز شدید به مراقبت دارد و خرید سم بر عهده بهره بردار است.
محصول عمده شهرستان خرماست و سطح زیرکشت آن 2هزار و 300 هکتار است که یکهزار و 400 هکتار آن خرمای بومی و بقیه از ارقام کبکاب، زاهدی و پیارم و مقداری مضافتی است که پاجوش خرما از برازجان بوشهر به بافق منتقل و کشت شده است.
عملکرد این محصول در واحد سطح سالانه چهار تن است.
مدیر جهاد کشاورزی بافق در ادامه با بیان اینکه اقدام بسیار خوبی در تولید شیر انجام شده است، افزود: ماهانه 42 تن شیر تولید می شود و در حال حاضر حدود 80 واحد گاو شیری دارای مجوز است و تولید شیر در سال 96 نسبت به سال 95 ، 15 درصد افزایش داشت.
این مسوول افزود: هم اینک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق ، ماهانه 34 تن شیر به ارزش هفت میلیارد ریال برای مصرف کارکنان خود از دامداران منطقه خریداری می کند.
وی بیان کرد: در سال جاری 40 طرح کشاورزی با پیش بینی 80 میلیارد ریال بودجه ارایه شد که از این تعداد 22 طرح با اشتغالزایی 90 نفر در حال اجراست.
عسکری با اشاره به اینکه سالانه تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید امکانات برای واحدهای مرغداری در نظر گرفته می شود ،تصریح کرد: پارسال در این ارتباط ، 6میلیارد و 830 میلیون ریال جذب و هزینه شد.
مدیر جهاد کشاورزی بافق برگزاری 28 کارگاه کشاورزی، 11 مورد بازدید و ارایه آموزش ترویحی پنج هزار نفر روز را از دیگر فعالیت ها برشمرد.
به گفته وی 121 رشته قنات، 90 حلقه چاه عمیق و 37 چاه نیمه عمیق با آبدهی سالانه 59 تا 60 میلیون متر مکعب، آب مصرفی کشاورزی شهرستان را تامین می کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.