آیت ‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (21 الی 27خرداد ماه) در دیدار جمعی از مسوولان و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از موضوع های مهم جامعه تامین غذای سالم است که باید برای تهیه آن با همکاری مردم اقدام شود.
وی ادامه داد: تولید عذای سالم به اندازه کافی در کشور اهمیت دارد و نباید در این زمینه به بیگانگان محتاج بود که وابستگی تامین غذای کشور به بیگانه در جامعه اسلامی پذیرفته نیست.
امام جمعه یزد تصریح کرد: دشمنان نظام در این سال ‌ها تلاش های زیادی برای تغییر تغذیه مردم انجام دادند، طوریکه ذائقه شهروندان را با وارد کردن مواد غذایی مختلف تغییر داده و مشکلات زیادی را هم برای سلامتی آنها ایجاد کرده اند.
ناصری یزدی بیان کرد: در فضای کنونی بیشترین مشکل مردم و بیماری ها مربوط به موضوع تغذیه است که نحوه‌ کیفیت آن از دیگر عوامل ایجاد چالش اجتماعی است، باید در این خصوص بازنگری شود.
به گفته رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در گذشته اکثر مردم به دنبال غذاهای سالم بودند در حالی که امروزه بیشتر به دنبال غذاهای فست فود(غذای حاضری) هستند که طراح اصلی آن بیگانگان بودند و هیچ کدام هم برای انسان‌ها سلامتی به همراه ندارد.
زمین های قابل کشت استان 158 هزار و 565 هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی، 116هزار هکتار آن کشت می شود .
یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به کاهش بارندگی و ادامه خشکسالی، توسعه کشت گیاهان کم آبخواه، کشت محصولات مقاوم در برابر خشکسالی، اجرای طرح های نوین آبیاری و افزایش تولید در واحد سطح است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.