محمد علی طالبی روز سه شنبه در کمیسیون ساماندهی اتـباع خارجی استان ‌با تاکید بر ضرورت رسیدگی به حوزه های اجتماعی و فرهنگی شهروندان خارجی افزود: یکی از راه های اصلی ارتقای جامعه پذیری آنها در استان، آموزش است.
وی با اشاره به اینکه در بحث دانش آموزان اتباع خارجی با موضوع مهم آموزش و ضرورت های آن مواجه هستیم، ادامه داد: وقتی ‌به لحاظ اشتغال و سکونت اتباع بیگانه زمینه هایی در استان فراهم است ‌اگر در زمینه آموزش ‌آنها کوتاهی کنیم تبعات اجتماعی و فرهنگی متعددی را شاهد خواهیم بود که در آینده ما را با مشکل روبرو خواهد کرد.
این مسوول بیان کرد: وقتی جمعیت قابل توجهی‌ از اتباع بیگانه در استان حضور دارند ‌برای جلوگیری از تبعات فرهنگی و اجتماعی آنها باید جامعه پذیری آنها را ارتقا داد.
طالبی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اتباع بیگانه تصریح کرد: یکی از راه‌های اصلی ارتقای جامعه پذیری آنها بحث آموزش است.
وی یادآور شد: با افزایش جامعه پذیری اتباع ‌بیگانه آنها می توانند همگرایی فرهنگی و اجتماعی بیشتری را با مردم استان کسب کنند و برخی از تضادها را در جامعه کاهش داد.
معاون استاندار یزد گفت: باید در انتخاب مدیران و معلمان مدارس اتباع بیگانه ‌استان توجه ویژه ‌ای شود و الزامی که باید مورد توجه قرار گیرد به آنها آموزش دهیم.
طالبی افزود: با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان به موضوع آموزش دانش‌ آموزان خارجی توجه ویژه‌ای شود ‌و در کنار انجام کارهای فرهنگی، شاهد تحصیل حداکثری دانش آموزان خارجی در استان باشیم زیرا فایده اصلی این آموزش به مردم و خود جامعه باز می گردد.
در این جلسه اشاره ای به تعداد اتباع بیگانه و همچنین دانش آموزان آنها در استان یزد نشد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
به گفته دکتر حسن جانفدا، مسئول مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 10 تا 12 درصد جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند.
وی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 درصد افراد متوفی حوادث رانندگی در استان یزد مربوط به آنهاست که آموزش این قشر در دستور کار است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.