به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، سیدمجتبی حسینی پور در نشست این کمیته با اشاره به اینکه این سازمان در راستای وظایف پژوهشی خود قصد دارد مشوق دانش آموزان به امر پژوهش باشد، گفت: این سازمان ، اعتبار لازم را به قالب های موجود در آموزش و پرورش استان نظیر جشنواره جابربن حیان تزریق خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در این راستا طی فراخوان ها و اولویت هایی که به تصویب خواهد رسید، پژوهش های برتر دانش آموزی انتخاب و مورد تشویق قرار خواهد گرفت، هدف از این اقدام را معطوف ساختن ذهن دانش آموزان به محیط پیرامونی، توجه به چالش ها و مشکلات و تفکر در مسیر بهبود این مسائل عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جدید کشور و احتمال وضع تحریم های جدید علیه ایران و آثار وضعی آن در بازار، از توجه این سازمان به تولید فناوری های بومی با قیمت ارزان خبر داد.
حسینی پور گفت: می توان با برقراری ارتباط میان صنعتگران با دانشگاهیان و پژوهشگران، پژوهش های مورد نیاز بخش صنعت استان را به انجام رساند و با اتکا به فناوری های بومی، اقتصاد استان را در مسیر تاب آوری نسبت به نوسانات ارزی و مشکلات تحریم قرار داد.
وی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان اولویت های پژوهشی بخش صنعت را احصاء نمایند تا با کار مشترک با دانشگاه و پارک علم و فناوری، بتوان در جهت بهبود وضعیت صنعت گام برداشت.
این مسئول با بیان اینکه این سازمان قصد دارد از تحقیقات توسعه ای فاصله بگیرد و به سمت تحقیقات کاربردی حرکت کند، گفت: این اقدام به منظور ایجاد و حمایت از بخش های تحقیق و توسعه (R&D) واحدهای صنعتی صورت می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اشتغال استان توسط بخش صنعت تامین می شود، صنعتگران را جهادگران عرصه تولید نامید و از تلاش آنان در جهت ارائه کالاهای باکیفیت و با قیمت رقابتی قدردانی کرد.
240 هزار دانش آموز یزدی در سال تحصیلی 96-97 در یکهزار و 800 مدرسه با مجموع 10 هزار کلاس درس در سطح استان، تحصل می کردند که 25هزار نفر آنها دانش آموزان کلاس اولی و 18 هزار نفر پیش دبستانی بودند .
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.