رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 مرحله قبلی این طرح ابتدا به صورت « آموزش محور» در چهار شهرستان و سپس در 6 شهرستان اجرا شد که همکاران اجرایی از اعضای تشکل های مردم نهاد(سمن ها) بودند.
وی یادآور شد: در مرحله سوم سمن ها به عنوان مجری طرح در شهر یزد و شهرستان های استان با استانداری و 10 فرمانداری همکاری خواهند کرد.
وی بیان کرد: مرحله سوم طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری زنان و خانواده در استان آموزش محور نخواهد بود و سعی خواهد شد که « تسهیل گران» طرح با مراجعه به محله ها و مشاهده مشکل مردم و اولویت بندی مسایل با کمک مردم سعی کنند تا چالش ها رفع شود.
کرمانیان اظهار کرد: در اجرای طرح یادشده نیاز هست از حمایت دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی شهرستان ها استفاده کرد و جامعه هدف را به سوی توسعه محلی سوق داد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار امیدواری کرد که در این مرحله شاهد همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی با تسهیل گران باشیم تا توسعه محله محور اتفاق بیفتد.
وی در این ارتباط توضیح داد: با ارایه 60 ساعت آموزش دوره تسهیل گری به کارشناسان و تسهیل گران شاهد اتفاق خاصی در محله های مورد نظر خواهیم بود.
کرمانیان با تاکید بر اینکه بایستی مردم این تفاوت را احساس کنند ، یادآور شد: این امر ممکن نیست مگر اینکه سازمان های دولتی در اجرای طرح یادشده ضمن مشارکت، از آن حمایت کنند.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در کنار طرح صندوق های خرد مالی زنان در استان، در محله هایی که حوزه فعالیت تسهیل گران اجتماعی است به توانمندی زنان کمک شود.
وی از مسئولان شهرستان ها خصوصا فرمانداران و بخشداران استان خواست ، برای رفع مشکل محله های مورد نظر بودجه کافی برای ایجاد صندوق های خرد در نظر گیرند تا شاهد تحقق این رویکرد اجتماعی برای مردم محله ها باشیم .
وی همچنین از مردم محله ها که به عنوان کنشگران اجتماعی وارد صحنه می شوند، خواست ضمن ارتباط با تسهیل گران در اجرای اهداف که مورد نظر استانداری و معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری که توسعه پایدار محلی است، کمک کنند.
وی تاکید کرد: در این صورت شاهد توانمند شدن زنان در محلات مختلف استان خواهیم بود و توانمندی هایی را که در عرصه های مختلف نیاز هست اعلام کنند تا آنها در زمینه های مورد نظر توانمند شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه افزود: توان افزایی و توسعه ظرفیت های جامعه مدنی در 2 مرحله اواسط تیر ماه آینده در استان اجرا می شود.
به گفته وی در فاز اول این طرح 30 نفر از نمایندگان تشکل های اجتماع محور بومی به عنوان تسهیل گر محلی به مدت 38ساعت در کارگاه آموزشی شرکت می کنند و پس از آن آماده همکاری به عنوان تسهیل گر در محله های مختلف خواهند بود.
کرمانیان تصریح کرد: در فاز دوم طرح؛ نشست های آموزشی ـ مشارکتی به مدت 60 ساعت برای 447 تن از اعضای جوامع محلی برای 15 محله برگزار می شود تا با همکاری اعضای اجتماع محلی، توسعه جامعه محلی و ارتقای تاب آوری محلات را شاهد باشیم.
7534/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.