مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه در این استان حسینیه های زیادی وجود دارد، گفت: از این فضاها علاوه بر استفاده مذهبی می توان به مناسبت های مختلف در طول سال برای انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی و جذب جوانان استفاده کرد.
مسعود شریعتی در آیین بازگشایی باشگاه ورزشی علقمه امامشهر یزد افزود: استفاده از ظرفیت حسینیه ها نقش مهمی در گسترش و فرهنگ سازی رشته های مختلف ورزشی دارد.
وی با بیان اینکه برای گسترش ورزش نیاز به فرهنگ ‌سازی هدفمند است، ادامه داد: ورزش باید بخش اصلی زندگی اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان باشد و یکی از راه ها بهره گیری از تمام ظرفیت هاست.
این مسوول تصریح کرد: هرگونه هزینه برای ورزش نوعی سرمایه‌ گذاری برای آینده است و از برخی مکان ها همانند تکایا با هماهنگی و برنامه ریزی مسئولان برای جذب جوانان و قشرهای مختلف مردم به ورزش استفاده کرد.
شریعتی بیان کرد: کشف استعدادهای ورزشی در شهر و ایجاد محلی برای انجام فعالیت های جسمانی از اهداف باشگاه های ورزشی است، امیدواریم این امر روز به روز گسترش یابد.
امام شهر با پنج هزار نفر جمعیت در شمال غرب شهر یزد است.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت 2 هزار حسینیه و مسجد ، 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه و 400 باشگاه دارد.
7536/ 2047/
**
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اهدا عضو زن 60 ساله ای در این استان جان بیماری را نجات داد.
حسین قاسمی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: « نصرت پورجان آبادی» به علت عارضه مغزی به مدت چند روز در بیمارستان بستری بود که پس از تایید مرگ مغزی، یکی از اعضای بدن وی با رضایت خانواده اش به بیمار نیازمند اهدا شد.
از ابتدای سال 97 تاکنون اعضای 9 بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد و در سال 1396 نیز اعضای 31 بیمار مرگ مغزی به افراد نیازمند اهدا شده بود.
اعضای قابل اهدای افراد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ، کبد، روده ، لوزالمعده،کلیه و برخی بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه چشم، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.
2088/ 2047
**
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: رسانه های گروهی در توسعه پایدار این استان نقش موثری دارند، آنها باید با تهیه و انعکاس اخبار و گزارش های دقیق و ارایه دیدگاه های مردم به مسوولان در این امر مهم مشارکت کنند.
سید مجتبی حسینی پور در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: در توسعه یزد عوامل زیادی موثرند که نقش خبرنگاران و رسانه های گروهی بسیار پر اهمیت و تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: رسانه های گروهی و خبرنگاران آزاد ، شجاع ، بی طرف و مطلع در کنار مسوولان اجرایی به عنوان چشم تیزبین جامعه اسلامی با رصد مسائل و مشکلات و انعکاس درست آن به مسوولان برای تحقق هدف های نظام کمک کنند.
وی تصریح کرد: خبرنگاران در جامعه به خاطر نوع مسوولیت و فعالیت هایی که دارند، می توانند بازخورد اقدام ها و برنامه ها را تهیه و به مسوولان منتقل کنند که در اصلاح امور و خدمات رسانی بهتر به مردم موثر است.
حسینی پور اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار همه افراد و کسانی که دلشان برای جامعه و مردم می سوزد فارغ از جناح بندی های سیاسی باید مسوولان را شفاف و صادقانه در جریان مسائل قرار دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد یادآور شد: نماینده افکار عمومی ، مطبوعات و صاحبان رسانه های گروهی هستند که باید نقش راهبردی خود را برای رسیدن به توسعه پایدار انجام دهند.
حسینی پور از فعالیت خانه مطبوعات یزد قدردانی کرد و آمادگی این سازمان را برای انجام برنامه های آموزشی و فرهنگی و ارائه خدمت به اعضای آن اعلام کرد.
همچنین مدیر و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اهمیت بهره گیری از فضای رسانه ها ، تعامل بین مسوولان و خبرنگاران و بهره گیری از ظرفیت مطبوعات برای توسعه پایدار استان تاکید کردند.
استان یزد 150 نشریه و پایگاه خبری دارد.
7536/ 2047
**
رئیس کل دادگستری یزد گفت: 154 هزار فقره پرونده حقوقی و کیفری در سال 1396 در محاکم قضایی استان بررسی و مختومه شد که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش دارد.
محمدرضا حبیبی به خبرنگاران افزود: این پرونده ها به ترتیب شامل صدمه های غیر عمدی، ضرب و جرح عمدی ، توهین ، رانندگی بدون گواهینامه ، مواد مخدر و پرونده ‌های خشن و جنایی بوده است.
وی ازدواج ‌های ثبت شده سال گذشته را هفت هزار و 183 مورد عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت هزار و 183 فقره ازدواج و یکهزار و 740 فقره طلاق ثبت شد .
وی یکی از اقدام های مهم دادگستری در حوزه انفورماتیک (دانش دریافت و انتقال اطلاعات ) ، ثبت نام 156 هزار نفر در سامانه سنا (سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ) ذکر کرد که بیش از 550 هزار ابلاغ نامه الکترونیکی به افراد ارسال شده است.
حبیبی یکی از دلایل فیلتر شدن تلگرام را بسترسازی برای ایجاد وقوع جرم ذکر کرد و یادآور شد: این پیام رسان زمینه ای برای دروغ پراکنی عده ای و بستری برای اغتشاش ها فراهم کرده بود.
رئیس کل دادگستری یزد به برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه ( اول لغایت هفتم تیر ماه ) اشاره کرد و گفت: مشاوره رایگان حقوقی در محل برگزاری نماز جمعه در سراسر استان با همکاری بسیج حقوق دانان انجام می شود.
حبیبی حضور حقوقدانان در مساجد و پاسخگویی به سئوال های قضایی و حقوقی مردم ، سخنرانی مسوولان قضایی در نماز جمعه ، دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان ، برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.
وی به اهمیت بیان اندیشه های شهید آیت الله بهشتی (ره) به نسل جوان اشاره کرد و گفت: شهدای انقلاب و قوه قضاییه حق بزرگی بر گردن همه دارند ، باید همواره نسبت به ترویج فرهنگ شهادت تلاش کرد.
7536/ 2047 /
**
رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: اشتغالزایی و بازتوانی مددجویان مهمترین اولویت این اداره است که در این ارتباط به همراهی خیران و حمایت مسوولان نیاز است.
علیرضا علیزاده در جلسه کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان بدون اشاره به مددجویان متقاضی کار افزود: ایجاد اشتغال پایدار مهمترین و بهترین راه بازتوانی گروه های هدف زیر پوشش است .
وی ادامه داد: در سال 1396 افزون بر 20 میلیارد ریال وام مشاغل خرد و خانگی به 200 نفر از مددجویان و توانخواهان زیر پوشش شهرستان پرداخت شد.
این مسوول با قدردانی از بانک های شهرستان که تعامل و همکاری مطلوبی با مددجویان و توانخواهان بهزیستی برای جذب تسهیلات اشتغال دارند ،ابراز امیدواری کرد امسال همکاری ها ادامه داشته باشد.
علیزاده از عملکرد بعضی بانک ها به خاطر سخت گیری های بی مورد و خارج از قوانین مصوب پرداخت وام خود اشتغالی انتقاد کرد و گفت: امیدواریم بانک ها سال 97 تعامل بهتری با افراد معرفی شده داشته باشند.
2 هزار و 500 نفر مددجو زیرپوشش بهزیستی مهریز هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.