نماز عبادی- سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد اقامه می شود، این استان 21شهر دارد که 85 درصد جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان شهرنشین هستند.
امام جمعه مهریز گفت: دولت ایالات متحده آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه نظام در حال توطئه بود که به لطف الهی همواره متحمل شکست شد و مذاکره با این دولت بدعهد هیچ معنا و مفهومی ندارد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مهریز افزود: ترور شخصیت های برجسته کشور ، حمایت از منافقان کوردل ، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی ، شهادت آیت الله بهشتی (ره) و فشارهای اقتصادی از مهمترین توطئه های آمریکاست که تاکنون شاهد بوده ایم.
وی ادامه داد: در موضوع برجام همه مردم به خوبی مشاهده کردند که دولت مستکبر آمریکا یک طرفه از یک قرارداد بین المللی خارج شد، بنابراین هیج عقل سلیمی با دنیای استکبار سازش نمی کند و به مقاومت خود ادامه می دهد.
امام جمعه مهریز در ادامه به تشکیل اداره تبلیغات اسلامی در اول تیر ماه به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: این اداره باید با فعالیت های فرهنگی و دینی در جذب جوانان بیشتر فعالیت کند.
حجت الاسلام محی الدینی تصریح کرد: برگزاری گفتمان های دینی ، جلسه های پرسش و پاسخ برای پاسخگویی به سئوال ها و شبهات جوانان باید در دستور کار این اداره قرار گیرد.
7541/ 2047
**
امام جمعه بهاباد به هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش و هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت : این قوه ؛ رکن رکین برقراری امنیت در جامعه‌ و کشور است .
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع بهاباد ، اظهار کرد: قوه‌ قضاییه باید 100درصد انقلابی باشد و انقلابی نیز عمل کند.
وی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام راحل که فرمودند، قوه قضاییه پناهگاه مردم ستمدیده است و باید مستقل باشد، و هیچ مقامی حق دخالت در امور آن ‌را ندارد، افزود: حفظ استقلال قوه قضاییه ‌ از ضرورت های نظام است .
حجت الاسلام بشکانی با بیان اینکه شهید بهشتی از جمله نیروهای فداکار در کنار امام امت بود، گفت : دشمنان نسبت های ناروا به این شهید دادند، در آن زمان امکانات رسانه‌ای مثل اکنون نبود و در حد امکانات با تخریب و تهمت به بهشتی ظلم کردند و این برای ما بصیرت ایجاد می‌کند
امام جمعه بهاباد در ادامه به تحرک کور منافقان در خرداد سال 60 اشاره کرد و گفت : آنها در هفته اول جنگ خود با نظام پی بردند که حامی مردمی ندارند،زیرا از ۲۸ خرداد تا هفته‌ اول تیر ماه ۱۳۶۰ نتوانستند اقدام نظامی جدی‌ در جنگ شهری علیه نظام داشته باشند و حمایت مردمی از مجلسی که بنی صدر را بر کنار کرده بود، جدی تر بود.
وی تصریح کرد: از این‌رو در ۶ تیر ۱۳۶۰ آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه‌ تهران و عضو مؤثر مجلس شورای اسلامی را که در ماجرای عدم کفایت سیاسی بنی صدر از مؤثران اصلی در مجلس بود ترور کردند و در ۷ تیر ۱۳۶۰ با استفاده از یکی از نیروهای نفوذی خود در حزب جمهوری، شهید بهشتی و تعدادی از یاران وی را به شهادت رساندند.
بشکانی با بیان اینکه ترورهای منافقین به تیرماه محدود نشد، گفت : در هشت شهریور ۱۳۶۰ محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت را به همراه گروهی از اعضای هیأت دولت در انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند و نفوذ عامل منافقین، یعنی مسعود کشمیری که در نهایت به شهادت رئیس جمهوری و نخست‌وزیر ایران ختم شد توانست خسارت‌های بسیار سنگینی را به نظام نوپای جمهوری اسلامی تحمیل کند.
وی ادامه داد: براساس شواهد موجود، نفوذی سازمان منافقین درصدد ترور رهبر کبیر انقلاب نیز بود.
خطیب جمعه بهاباد یادآورشد: انقلاب اسلامی ایران جایی برای نفاق و وادادگان نظام نیست و ندارد و کسانی که به هر طریقی می خواهند این نظام را از حالت اتحاد و یکارچگی خارج کنند بدانند که تمام نقشه های شومشان نقشه برآب خواهد شد.
9877/ 2047/
**
امام جمعه ندوشن با اشاره به اینکه مردم این شهر به لحاظ قانونی در حوزه انتخابیه یزد رای دادند، اما از لحاظ تقسیمات کشوری در حوزه شهرستان میبد قرار دارند، خواستار مشخص شدن وضعیت نمایندگی مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی شد.
حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: از دیدگاه مردمی ندوشن 2 نماینده در مجلس دارد، اما در این میان شاهد حضور نماینده یزد نیستیم، برای اینکه ندوشن در حوزه جغرافیایی میبد قرار گیرد، نیازمند طی مراحل قانونی است و می توان گفت، مردم از داشتن نماینده بی بهره هستند.
وی با اظهار اینکه نمایندگان در مجلس قوانینی را تصویب کنند که به نفع مردم باشد، ادامه داد: در صدر نظام مقام معظم رهبری حضور دارند ،مردم و مسوولان بر محور رهنمودها و منویات معظم له حرکت می کنند.
امام جمعه ندوشن نیاز مردم منطقه را داشتن درمانگاه مناسب ذکر کرد و گفت: فاز اول ساختمان درمانگاه با کمک خیرین در حال احداث است، اگر بتوانیم حدود یک میلیارد ریال دیگر کمک های مردمی جذب کنیم، تعهد مردمی تحقق می یابد ،می توان طرح را برای ادامه کار و تکمیل به دولت واگذار کرد.
2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.