این پیروزی در هیاهوی مسائل سیاسی و مشکلات اقتصادی، آنچنان مردم ما را شادمان و لبریز از غرور کرد که هیچ معجزه ای قادر به انجام آن نبود.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین آوردگاه روسیه، کاری کرد کارستان و در حالیکه در 20 دقیقه آغاز بازی، نشانی از تیم گذشته نبود و نفس ها در سینه ها حبس شده بود، به ناگاه، ورق برگشت و توپ و زمین به اختیار ما در آمد.
تیم ما در حالیکه در دقایق اولیه بازی، تسلیم شیرهای آفریقایی شده بود اندک اندک بر زمین و میدان مسلط شد و به بازی بازگشت.
درست که گل ما توسط خود حریف به ثمر رسید اما نباید فراموش کرد که اولا یوزهای ایرانی، در مجموع، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و دوم اینکه تا تیمی تحت فشار نباشد به خودش گل نمی زند.
اما جدا از حماسه آفرینی تک تک اعضای تیم ملی و بخصوص امید ابراهیمی که مردانه جنگید و با سرافرازی، میدان را ترک کرد نباید از درایت و تیزهوشی 'کی روش' مربی موفق و دوست داشتنی تیم هم به سادگی گذشت.
کی روش، همان کی روش بود با همان جذبه، همان شخصیت، با همان درایت و هوش سرشار و با وجود آنکه مهره چینی و انتخاب نفرات اصلی تیم، تعجب خیلی ها را بر انگیخته بود اما نشان داد که هیچ تصمیمی را بیهود نمی گیرد حتی اگر این تصمیم کنار گذاشتن سید جلال حسینی، مدافع مقتدر تیم ملی باشد.
اگر دیشب تیم ما می باخت، انتقادها از کی روش بالا می گرفت و برخی از کسانی هم که از ابتدا با این مربی، سر ناسازگاری گذاشته بودند، میدان را مهیا برای تاختن می دیدند اما این خواب، هرگز تعبیر نشد.
شک نکنید که این مربی کار بلد برای بازی با تیمهای قدر اسپانیا و پرتغال هم برنامه دارد و بی گدار به آب نمی زند.
حتی اگر ما دو بازی آینده را هم واگذار کنیم باز هم چیزی از ارزشهای تیم ملی و کی روش کم نمی شود.
کی روش علاوه بر تیزهوشی و دانسته های فنی، به تیم ملی شخصیت داد، اجازه خودنمایی به برخی بهانه گیران نداد، از ستاره سازی فاصله گرفت و مقتدرانه در تیم ملی تصمیم گیری کرد و نتیجه این شد که در نخستین بازی آوردگاه سخت جام جهانی به یک برد شیرین دست یابیم و دل میلیونها ایرانی را شاد کنیم.
نباید کی روش را از دست بدهیم، باید به هر قیمتی از وی حمایت و او را حفظ کنیم، شک نکنید که رفتن کی روش، باعث افت دوباره فوتبال ملی ما می شود.
آفرین به تیم ملی، آفرین به کی روش و آفرین به مردم قدرشناس ایران.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.