به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه دوشنبه در ضیافت افطاری اصلاح طلبان شهرستان ابرکوه که با حضور فرماندار و جمعی از فعالان اصلاح طلب این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدای انقلاب افزود: درآستانه سالروز 24 خرداد و نخستین دوره انتخاب دولت اعتدال در انتخابات حماسی سال 1392 قرار داریم، روزی که مردم با آراء خود پاسخ جریان های سیاسی بی توجه به منافع ملی را با انتخاب جریان اعتدالی دادند.
وی تصریح کرد: کشور با یک جریان اقلیت سیاسی پر سرو صدا روبرو است که برای کسب قدرت براحتی پای روی منافع ملی می گذارند و حاضرند که منافع کشور را فدای منافع جریان سیاسی خود کنند .
طالبی ادامه داد: این جریان سیاسی اقلیت در قالب اختلاف نظرهایی که با دولت، جریان اصلاحات و اعتدال گرایان دارند، منافع کشور و نظام را هدف گرفته و از مسایلی که در اطراف ما می گذرد و شرایط که در صحنه بین المللی بوجود آمده، نیز درس نمی گیرند.
معاون سیاسی استاندار یزد برخی انتقادات منتقدان به دولت ها را در حوزه شفافیت دانست و یادآور شد: در زمینه شفافیت عملکرد، در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شد و در موضوع بودجه عملکرد دولت در این حوزه کاملا شفاف و قابل دفاع است.
وی در خصوص موضوع فلیترینگ نیز گفت: مقاومت دولت در برابر اعمال فیلترینگ را جامعه شاهد بود، در این خصوص جریان سیاسی مخالف دولت از طریق قوه قضاییه وارد شد و دولت هم از نظر قانونی اختیاراتی برای دخالت در امور قضایی ندارد .
طالبی ادامه داد: مردم در انتخابات با رای که به دولت تدبیر و امید دادند، مطالبات خود را در حوزه اقتصادی و معیشتی تا موضوعات سیاسی با توجه به شعارهای این دولت مطرح کردند .
وی یادآور شد: برخی از مشکلات که قبل از دولت یازدهم اتفاق افتاده بود و تبعات آن به دولت تدبیر و امید رسید، عملا ابتکار عمل لازم را از دولت تا حدود زیادی گرفت .
طالبی تصریح کرد: مشکلات انتقال یافته به دولت تدبیر و امید، احتمال افزایش نارضایتی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس دهم را تشدید می کرد اما مردم درعین برخی مشکلات بهترین انتخابات را برگزار کردند و در استان یزد یکی از بالاترین مشارکت ها در انتخابات مجلس دهم رقم خورد و افرادی به عنوان نماینده برگزیده شدند که بیشترین گرایش را به حمایت از دولت داشتند.
معاون سیاسی استاندار یزد ادامه داد: با وجود رد صلاحیت برخی از گزینه های نزدیک به دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و باز نبود دست مردم برای انتخاب، عمده افرادی که آراء شرکت کنندگان در انتخابات مجلس را کسب کردند، گزینه های نزدیک به رویکرد دولت تدبیر و امید بودند که اگر فضا برای انتخابات آزادانه مردم فراهم تر می شد، ترکیب مجلس بیش از این به نفع حامیان دولت و تفکر حاکم برجامعه رقم می خورد.
طالبی تصریح کرد: باهمه مسایل ومشکلاتی که با آن مواجه هستیم و انتقاداتی که وجود دارد و بخشی از آن به حق است، مردم نشان داده اند هرجا موضوع انتخاب باشد و مردم حق انتخاب داشته باشند، بهترین مسیر را برای اداره کشور انتخاب می کنند.
وی جریان رسانه ای حامی دولت را ضعیف دانست و افزود: بار مشکلات تحمیل شده بر دولت به حدی است که عملا فرصتی برای تعامل مستقیم با مردم باقی نمی ماند به عنوان نمونه استاندار یزد در دولت دوازدهم از ابتدای حضور در استان برای حل و فصل مشکلات مردم تلاش می کرد ولی بروز بحران آب برای استان یزد از مشکلاتی بود که بخش زیادی از وقت استاندار و دیگر مسئولان را گرفت.
معاون استاندار یزد گفت: از طریق فضای مجازی با جامعه ارتباط دارم و دراین زمینه تعاملات خوبی با مردم در خصوص اطلاع از مشکلات صورت گرفته است.
طالبی در خصوص انتخاب فرمانداران وبخشداران نیز توضیح داد: وزارت کشور استدلال و اصرار دارد که برای این پست ها از نیروهای داخل این وزارتخانه استفاده شود و در بخشی از پست های مدیریتی نیز که قصد استفاده از مدیران زن در استان وجود داشت، برای برخی از پست ها با انتخاب زنان موافقت نشد.
معاون سیاسی استاندار یزد در خصوص نحوه ساماندهی حوزه انتخابیه استان یزد با توجه به افزایش تعداد نمایندگان استان برای مجلس آتی گفت: از سال 88 تاکنون بحث اضافه شدن نماینده به استان یزد مطرح بوده که در حوزه انتخابیه ابرکوه در زمان استاندار وقت و پس از آن بنابر این بود که ابرکوه، خاتم و تفت یک نماینده داشته باشد و این موضوع جدیدی نیست و مکاتبات آن نیز موجود است ولی گزینه های دیگری نیز در این زمینه مطرح می شود.
دراین همایش رئیس ستاد تبلیغات دکتر روحانی در ابرکوه نیز با بیان اینکه مردم شرایط را درک می کنند، گفت: ما دولتی می خواهیم که به آن آزادانه انتقاد و از آن آزادانه دفاع کنیم .
سید حسام هدایتی ادامه داد: جریان رسانه ای دولت ضعیف است و حضور مسئولان دولتی در میان مردم نیز چشمگیر نیست.
وی بابیان اینکه مردم شریک تجاری نظام هستند، افزود: باید دولت برای انتخاب فرماندار یا بخشدار در جاهایی که انتخاب از بدنه وزارت کشور با مشکل مواجه است مانند انتخاب شهردار از ظرفیت های خارج از این وزارتخانه استفاده کند.
وی ادامه داد: جریان اصلاحات نیازمند تحول است و از اصلاحات نخبگان باید به اصلاحات جامعه محور تبدیل شود.
مرکز شهرستان ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری مرکز استان یزد قراردارد و این شهرستان هم مرز با استان های اصفهان و فارس است.
7540/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.