به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، این سامانه ها شامل دادور و یاور، ارتباطات مردمی، ویدئو کنفرانس داخلی وزارت امور اقتصادی، دادرسی عالی مالیاتی موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم، درخواست وجه الکترونیکی خزانه، نظام فنی و اجرایی مناطق آزاد و سامانه تبادل الکترونیکی اسناد و مکاتبات وزارتخانه است.
کرباسیان در مراسم رونمایی از این سامانه ها با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در حوزه خدمات الکترونیک گفت: این وزارتخانه بر اساس آخرین شاخص‌های سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه نخست دولت الکترونیک از میان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار دارد.
در مراسم رونمایی از سامانه های یادشده معاونان وزیر ، رئیسان سازمان های تابعه و مدیران کل ستادی وزارتخانه و نیز مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های کشور حضور داشتند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد هم در حاشیه بهره برداری از این سامانه ها، توسعه خدمات الکترونیک را از برنامه های در دست اجرای وزارتخانه عنوان کرد.
علی نمازی افزود: راه اندازی سامانه های یادشده گامی در جهت توسعه دولت الکترونیک، تسریع و شفاف سازی فعالیت ها، ارائه خدمات مناسب در کمترین زمان ممکن به مردم و افزایش رضایتمندی آنهاست و امیدواریم مسئولان و مردم بتوانند از این بستر استفاده مطلوب بکنند.
سامانه درخواست وجه الکترونیک، وجوه تخصیص یافته به دستگاههای اجرایی و فرایند دریافت و پرداخت وجوه خزانه را امکان پذیر می کند.
سامانه ارتباطات مردمی، تسهیل کننده دریافت اطلاعات، گزارشها و شکایات مردمی و مدیریت فرایند بررسی اقدام و پیگیری تا حصول نتیجه در دستگاهها و واحدهای تابعه وزارت اقتصاد را فراهم می کند و مردم می‌توانند از این طریق نظر، شکایت و درخواست‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.
سامانه یاور، میزخدمت مشاوره کسب و کار و سامانه دادور برای دریافت انعکاس پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار در نظر گرفته شده است.
سامانه دادرسی عالی مالیاتی موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم به صورت الکترونیکی شکایت و دادخواهی مودیان مالیاتی را دریافت و فرآیند رسیدگی اولیه و دادرسی را اجرا می کند.
سامانه تبادل الکترونیکی اسناد و مکاتبات وزارت اقتصاد نیز کاغذ را در مراودات و مکاتبات اداری بین ستادهای وزارتخانه در استانها، دستگاهها، سازمانها و شرکتهای تابعه و بانکها و بیمه های دولتی حذف می کند و بروکراسی اداری را کاهش می دهد.
سامانه ویدئو کنفرانس هم ارتباط وزارت اقتصاد را با ستادهای این وزارتخانه در استان ها برقرار می کند و از طریق این سامانه یک ارتباط جمعی بین تمامی همکاران وزارتخانه در کشور انجام می‌شود.
همچنین از طریق سامانه نظام فنی و اجرایی پروژه‌ها در مناطق آزاد، پروژه‌ها در حال طراحی و اجرا در این مناطق کنترل می‌شود.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.