به گزارش ایرنا 'رضا ذوالفعلی نژاد' روز چهارشنبه در آیین جشن گلریزان اردکان با بیان اینکه هفت نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی و مهریه در زندان اردکان به سر می برند افزود: برای رهایی این زندانیان به یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیاز است .
وی اضافه کرد: در سال گذشته، هشت نفر از زندانیان اردکان که جرمشان جرائم غیر عمد بود با کمک 600 میلیون تومانی مردم از زندان آزاد شدند .
مدیر کل زندان استان یزد با بیان اینکه در سال گذشته 10 جشن گلریزان در شهرستان های استان یزد برگزار نمودیم افزود: در این آیین ها کمک های قابل توجه مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در نظر گرفته شد .
وی با بیان اینکه سال گذشته، در استان یزد 156 محکوم غیرعمد با 197میلیارد ریال بدهی آزاد شدند تاکید کرد: با پرداخت 106میلیارد ریال به طلبکاران و 90میلیارد ریال نیز با گذشت شاکیان، این افراد به کانون خانواده های خود بازگشتند .
این مسوول ادامه داد: با همکاری افراد نیکوکار از سال 83 با آغاز فعالیت ستاد دیه و برگزاری جشن گلریزان تاکنون یکهزار و 241 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.
ذوالفعلی نژاد اضافه کرد: کمک های خیری فقط برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی هزینه می شود.
مدیرکل زندان های یزد در ادامه گفت: هم اکنون برای آزادی 164زندانی محکوم مالی در این استان 250 میلیارد ریال نیاز است که از این تعداد 73 نفر جرائم مالی، هشت نفر جرائم تصادفی و 84 نفر آنها پرداخت مهریه است که چشم امیدمان به دستان نیک اندیش و خیراندیش خیرین می باشد که بتوانیم این زندانیان را از زندان آزاد کنیم .
فرماندار اردکان نیز در این آیین با بیان اینکه جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود تصریح کرد: عزیزانی در زندان ها هستند که فرزندان و عزیزانشان چشم انتظارشان می باشند .
هادی مقیمی افزود: در مدت یک ماه گذشته هماهنگی های لازم صورت گرفت و دوستان برای جمع آوری کمک ها از شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی شروع به فعالیت کردند .
این مسئول اظهار کرد: سال گذشته میزان 110 میلیون تومان جمع آوری شد و امسال قطعا با حضور و مشارکت خوبی که هم شرکت ها داشته اند افزایش پیدا می کند .
مقیمی افزود: امیدوارم که روزی فرا برسد که ما زندانی در زندان ها نداشته باشیم و این مستلزم این هست که کار فرهنگی رونق بگیرد و همه ما تلاش کنیم که به نتیجه برسیم، کار بسیار ارزشمندی هست که پایه گذاری شده و در فواصل بعد و سال های بعدی این اقدام ارزشمند ادامه پیدا بکند.
وی تصریح کرد: اردکان این ظرفیت را دارد که با توجه به وجود صنایع و شرکت های تولیدی و صنعتی بزرگ و موفق بتواند نقش موثرتری را در این راستا ایفا کند و همین طور مردم خوب و شریفی که در این شهرستان زندگی می کنند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.