سیدرضا هاشمی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ، سرانه پرداخت وام خودکفایی را 500 میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: این افراد مبلغ 300 میلیون ریال وام بدون بهره از صندوق کمیته امداد بافق و بقیه را در قالب تسهیلات قرض الحسنه از بانک دریافت کردند.
وی افزود: سال 95 هم 20 مددجو با همین شرایط به خودکفایی رسیدند.
این مسؤول بیان کرد: همچنین سال گذشته با صرف اعتبار 30 میلیارد ریال، 15 واحد مسکونی شهری و روستایی ساخته و تحویل افراد زیر پوشش شد و جمعا 46 نفر از داشتن سرپناه برخوردار شدند.
هاشمی پور اضافه کرد: هم اینک نیز در حال ساخت 18 واحد مسکونی شهری و روستایی با سرمایه‌گذاری 47 میلیارد و 600 میلیون ریال هستیم که با بهره برداری از آن‌ها 50نفر در قالب 18 خانوار، صاحب خانه می شوند.
وی، پرداخت 98 درصد هزینه درمان مددجویان، خوراک 150 کودک دچار سوء تغذیه، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه، درمان بیماران صعب العلاج، پرداخت فرانشیز هزینه‌های درمانی مددجویان شهری و روستایی، کمک به ارتقای شاخصهای بهداشتی نیازمندان و توزیع لوازم بهداشتی با صرف اعتبار یک میلیارد و 760 میلیون ریال را از اقدام‌ها ی سال 96 کمیته امداد شهرستان بافق برشمرد.
او همچنین اعتمادسازی بین مردم و مسوولان، حداکثر استفاده از ظرفیت افراد زیر پوشش برای توانمندسازی و رفع مشکل مسکن مددجویان را معیار اصلی فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان بافق عنوان کرد و گفت: این نهاد در شاخص های اکرام و ایتام، طرح مفتاح الجنه و پرداخت وام خودکفایی و اشتغال رتبه اول سال 96 استان یزد را به خود اختصاص داده است.
هاشمی پور درآمدهای کمیته امداد بافق را از محل مساعدت های مقام معظم رهبری، کمک دولت، جذب کمک‌های مردمی، صدقات و طرح های مختلف اعلام و بیان کرد: این درآمدها صرف هزینه‌های تشکیلاتی و مخارج مددجویان هم از محل کمک‌های خیرین و صدقات پرداخت می شود.
رئیس کمیته امداد شهرستان بافق با بیان اینکه سال 96 مبلغ 4 میلیارد و 900 میلیون ریال از صندوق صدقات این شهرستان جمع آوری شده است خاطرنشان کرد: این رقم با درصدهای مختلف در اموری از قبیل حمایتی و سلامت خانوارهای تحت پوشش، فرهنگی-آموزشی، مذهبی و دینی، اشتغال و خودکفایی، آموزش مددجویان، تعامل با مؤسسات خیریه و ساخت و تعمیر مسکن مددجویان هزینه شده است.
وی همچنین به وجود صندوق های صدقات غیر ایرانی در کشورهای خارجی اشاره و تصریح کرد: هیچ مبلغی از محل صندوق صدقات به لحاظ شرعی نمی‌شود در جای دیگر حتی شهرستان همجوار هزینه کرد.
525 خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان بافق قرار دارند که 347 خانوار مستمری بگیر و بقیه سایر نیازمندان هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.