محمدحسین ریاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با دستور معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاها و مناطق عشایری کشور اختصاص یافت.
وی افزود: در اجرای این طرح در مرحله اول 83.2 میلیارد تومان به عنوان سهمیه یزد اعلام شد که تعداد طرح های مصوب مرتبط با جهاد کشاورزی 726 مورد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 100طرح ، صنعت ، معدن و تجارت 90 مورد، ارتباطات و فناوری اطلاعات 6 طرح، ورزش و جوانان 2 مورد و راهداری و حمل و نقل نیز یک طرح است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد اضافه کرد: تاکنون 511 طرح به بانک کشاورزی ، 108 مورد به پست بانک، 113 طرح به بانک توسعه و تعاون و 99 مورد نیز به صندوق کارآفرینی امید بعد از تصویب برای پرداخت تسهیلات به بانک ها ارسال شد.
ریاحی با بیان اینکه برای جذب سریعتر بیشتر تسهیلات، مقرر شد سه برابر سهمیه شهرستان ها، فرمانداران طرح های اشتغالزا را بررسی و جهت تایید به کمیته فنی استان ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کم تا پایان مهلت تعیین شده برای جذب سهمیه استان ، بانکها باید سرعت تأیید و تصویب طرحها را افزایش دهند.
وی در باره عملکرد شهرستانها در این بخش هم گفت: بافق با تصویب 81میلیارد و 50 میلیون ریال بیشترین مصوبات را نسبت به سهمیه سه برابری به خود اختصاص داده و در رتبه نخست قرار دارد.
دبیر کارگروه اشتغال استان یزد ادامه داد: مهریز نیز با 198میلیارد و 818میلیون ریال تسهیلات نسبت به سهمیه سه برابری در رتبه دوم قرار گرفته است.
ریاحی بیان کرد: در این بخش میبد ، اردکان و اشکذر در رتبه های آخر عملکردی قرار گرفته اند.
سهمیه اختصاصی یزد در مرحله اول طرح اشتغال روستایی و عشایر 832 میلیارد ریال بود که 2برابر این مبلغ تاکنون طرح های متقاضیان به بانکها برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 15 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند و طی 2 دهه اخیر به دلیل تداوم خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها ، هر سال از جمعیت این مناطق کاهش یافته است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.