حجت الاسلام محمود دهقان نیری روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای 15 خرداد در جمع شماری از مردم مهریز در پایگاه بسیج شهید بهشتی (ره) این شهر افزود: در این روز مردم به رهبری امام خمینی (ره) علیه حکومت وقت دست به تظاهرات زدند و تعداد زیادی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: از آن روز به بعد قیام های مختلفی توسط مردم در استان ها علیه رژیم دست نشانده پهلوی برگزار شد و عاقبت منجر به سرنگونی حکومت شاهان و پیروزی انقلاب در سال 1357 شد.
امام جمعه شاهدیه در ادامه با اشاره به اهمیت قیام 15 خرداد و گرامیداشت خاطره شهدای انقلاب و امام راحل (ره) ، این روز را فرصتی برای معرفی ابعاد این قیام و شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.
دهقان نیری در ادامه به نقش رهبری در صدر انقلاب به عنوان ثمره نظام اشاره کرد و یادآور شد: تا زمانی که مردم ایران از بینش فرهنگی و سیاسی برخوردار و تابع مقام معظم رهبری هستند دشمنان در برنامه های خود متحمل شکست خواهند شد.
وی ادامه داد: بهترین راه ها برای ادامه انقلاب این است مناسبت های مهمی که در روند پیروزی انقلاب موثر بودند برای مردم و آینده سازان جامعه بیان شود تا با درس آموزی از آنها در حراست از کشور تلاش کنند.
قیام پانزدهم خرداد در پی دستگیری حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 با حضور مردم اتفاق افتاد و در آن تعدادی از مردم به شهادت رسیدند یا زندانی شدند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.