به گزارش ایرنا ، علی زینی وند روز چهارشنبه در چهارمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری گفت: هدف گذاری های خوبی داریم امسال باید توجه شود که برخی از برنامه های دوازده گانه اشتغال زایی دولت در استان قابلیت اجرایی راحت تری دارد اما در موضوعاتی از جمله بازآفرینی شهری با پیچیدگی بیشتری روبرو است و باید تلاش و هم افزایی موثری براین اساس صورت گیرد.
وی با تأکید بر لزوم تزریق پولهای ارزان در جاهای اشتغال زا افزود: حجم عمده ای از پول های ارزان ، خرد و سهل الوصول در دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(‌ره) و ‌سازمان بهزیستی برای ایجاد مشاغل حمایتی اختصاص می یابد به همین دلیل ضروری است تا برای ماندگاری این مشاغل نیز تمرکز و برنامه ریزی شود.
معاون استاندار یزد تأکید کرد : پول ارزانی که از منابع دولت در اختیار دستگاه های حمایتی قرار می گیرد باید در قالب کمیته فنی و زیرنظر فرماندارن هدفمند شده و به شغل تبدیل شود و در ادامه نیز با راستی آزمایی به ایجاد و تداوم شغل ناشی از آنها کمک کنیم.
زینی وند تصریح کرد: نکته دیگر این است که باید علاوه بر حفظ اشتغال موجود باید به فکر توسعه اشتغال در واحدهای تولیدی فعال که ظرفیت جذب نیروی انسانی جدید دارند نیز باشیم
وی با تأکید بر اینکه اگر سرمایه ای به شبکه مشاغل خرد و کم حجم وارد شود و به شغل پایدار برسد در کنار یکدیگر قرار گرفتن این مشاغل، حجم بالایی از نیاز اشتغال را پاسخ می دهد، ادامه داد: در این استان ، واحدهای صنعتی فعال و توانمندی وجود دارند که بی نیاز از کمک های دولت هستند و می توان با حمایت و تزریق اعتبار، ظرفیت های خالی اشتغال در این حوزه ها را فعال ‌کرد و توسعه بخشید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: اگر در حوزه های اقتصادی به ویژه اشتغال به صورت پراکنده و مبهم فعالیت کنیم اتفاق خاصی رقم نمی خورد، بر این مبنا ضروری است به صورت هدفمند در این عرصه فعالیت و جهش صورت گیرد.
این مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: برای در اجرای سیاستهای ایجاد 20هزار شغل در سال 97 ، اشتغال قشر دانش آموخته دانشگاهی را مدنظر داشت و برای این بخش برنامه ریزی دقیقی انجام داد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان هم گفت: مدیران دولتی عمدتا به فکر ایجاد اشتغال جدید هستند در حالی که اگر در این شرایط که هزینه های زیادی به بخش های تولیدی همچون افزایش حقوق ، رشد بیمه ها و سایر موارد اضافه شده محصول تولیدی افزایش قیمت نداشته باشد نمی توانیم نیروی قبلی را نیز حفظ کنیم.
محمدرضا رضایی نژاد افزود: بنابر این نه تنها نمی توانیم نیروی کار جدید جذب کنیم بلکه در بسیاری از موارد ، اشتغال برخی از شاغلان نیز به خطر می افتد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر قرار است واگذاری انجام شود نباید برای درآمد و پول باشد بلکه باید هدف ، حفظ و ایجاد شغل باشد.
در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم گزارشی از وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری استان و نیز برنامه های اشتغالزای دولت در قالب برنامه های دوازده گانه اشتغال زایی دولت در سال ٩٧ در استان یزد ارائه کرد.
این جلسه که با حضور ‌محمود زمانی قمی استاندار یزد، ‌فرمانداران و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری پیرامون بررسی برنامه های دوازده گانه اشتغال زایی دولت در سال ٩٧ و بورس شغلی دانشجویان برتر استان برگزار شد.
نرخ بیکاری استان یزد 12.8درصد و نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی استان یزد نیز 18.1درصد اعلام شده است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.